Fråga: Alternativ till Nexus 7

Diskussion i 'Google Nexus' startad av Dansken, 14 jan 2013.

1. Dansken

Dansken Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Fins det någon värdig utmanare till Nexus 7 där ute, gillar plattan skarpt bortsett från lagget som uppstår imellanåt, allt verkar ju flyta på bra i övrigt, och framför allt, vad man än kastar in i plattan så fungerar det.

Skärmsläpp verkar ju vara mer regel än undantag, min släppte efter 5 dagar.

Tänkte testa någon mer innan jag bestämmer mig, hur står sig tex samsungs plattor i jämförelse? Kan även tänkas mig att gå upp en storlek pga att jag ser lite halvtaskigt och får ofta zooma när jag ska läsa på webben.

Köp över disk i fysisk butik är det som gäller, vill ha de där 30 dagarna på mig att testa.

Nexus 10, fins/kommer den med 4-kärning ochså, om man skulle invänta en sådan?

Last edited: 14 jan 2013
  2. Brundin

Brundin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    Televox
    Telefon:
    Samsung galaxy s20

MINA ENHETER

Operatör:
    Televox
    Telefon:
    Samsung galaxy s20
    Platta:
    iPad pro 12
    Konstigt att min skärm inte alls har släppt efter 3 månader.. Eller härligt snarare

3. Elax

Elax Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hade samma sorts "lagg" på min förra Nexus 7 och kom fram till att det var ett hårdvarufel: skärmen slutade registrera touch slumpmässigt, det var alltså inte lagg. Lämnade tillbaka min efter mindre än en vecka, upplevde dock inget skärmsläpp under tiden jag hade den. Fick en ny av affären och den har funkat i ungefär en månad utan några problem.

De flesta andra plattorna är ju dyrare och inte en nexusapparat. Om du trivdes med din nexus 7 (förutom skärmsläppet förstås) så rekommenderar jag att byta den mot en ny. Annars är väl nexus 10 en bra uppgradering om du söker större skärm, dock är den dubbelt så dyr...

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2