Fråga: Alternativ till People-appen

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av t0bbe, 28 dec 2011.

1. t0bbe

t0bbe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag bytte från en HTC Hero till Galaxy Nexus och måste säga att jag är lite besviken på hur mina kontakter visas och hanteras med ICS.
    Men HTC Sense så kunde jag se facebook-uppdateringar och bilder från facebook när jag klickade på ett namn i adresslistan, med ICS tycker jag det är allmänt krångligt och oklart hur det ska fungera. Har provat med HaxSync och FriendCaster men blev inte helt nöjd.

Någon som kör med en annan app istället för standard-people-appen?

2. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Testat om det funkar med den officiella Facebook appen? Använder den inte själv så jag har inte koll.

Funkar fint med Google+ och Twitter för mig i alla fall.

3. t0bbe

t0bbe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, det är nån bugg som gör att man inte kan synka med facebooks officiella app, har läst ett par trådar om det. Därav försöken med HaxSync och FriendCaster.

4. Blondyz

Blondyz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Det verkar vara lite svårt med people och synk för tillfället, hoppas på iaf högupplösta kontaktbilder framöver!

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

5. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Det har väl mer att göra med att många har lågupplösta bilder på sina Google konton eftersom det var det enda man kunde ha i början?

6. Blondyz

Blondyz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Fast det du nämner blir ett icke-problem om man kommer fixa Facebook synk som det varit tidigare. Dessutom går det att lägga in högupplösta nu i people appen, men de försvinner lite då och då enligt utsago vilket gjort att jag inte tagit mig tid att synka varje kontakt enskilt med bild.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

7. Wardancer

Wardancer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Problemet med lågupplösta bilder är om man har sync på kontakterna. Då bilderna skalas ner till 64x64 eller dylikt för att passa på googlecontacts. Stänger man av syncen där så slipper man lågupplösta bilder på de man själv lägger in. Annars får man skaffa vänner som använder g+ och få deras bilder därifrån eller då haxsync även om jag tycker det massakrerar bilder det med ibland.

8. saftmaskin

saftmaskin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 5
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Nova Launcher, SwiftKey
    Det handlar helt enkelt om att Facebook inte kodat om sin app för att stödja Android 4.0 med kontaktsynken i den. Detta lär komma framöver, och då ser det lika snyggt ut som med Google+ inne på kontakter. Vänta på Facebook helt enkelt.

Jag reagerade också på att 64x64 kontakt-bilderna i Google Contacts upplevs minst sagt suddiga/pixliga på Galaxy Nexus och inte så snyggt. Här hoppas jag på att Google uppgraderar sin "Contact-tjänst" till att stödja högre upplösning i framöver.
    Tråkigt att behöva lägga in bilder i telefonen och sedan ange som kontakt för att få normal-upplösta.