Alternativet "install zip from SD card" finns inte i CWM

Diskussion i 'Blade' startad av anvaendarnamn, 9 dec 2012.

  1. anvaendarnamn

    anvaendarnamn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej, så jag har ett problem.

    Fick en gammal Blade som pappa inte använde längre, som jag tänkte leka lite med, och testa olika ROMs på och sådär.

    Så jag rootade den, installerade ROM manager, och därifrån flashade jag clockworkmod recovery. Men när jag väljer alternativet "reboot into recovery" i ROM manager så har jag bara fyra alternativ, och "install zip from SD card" är inte ett av dem. Kan skriva det som står, då jag inte kan ta en skärmdump för tillfället:

    Android system recovery < 3e >
    Android system recovery utility

    reboot system now
    apply sdcard:update.zip
    wipe data/factory reset
    wipe cache partition

    Det verkar alltså som att jag inte alls har CWM installerat, trots att det står att jag har 5.0.2 flashat i ROM manager?

    Känns som jag har testat allt, någon som har någon aning om hur jag kan lösa mitt problem?

    (bör väl nämnas att jag inte är något superproffs på det här, men jag har aldrig stött på några sådana här problem på min O2X)
     
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 025
    Mottagna gillanden:
    8 516
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Vad jag har för mig så behöver CWM moddas en aning för Bladen. Ta och kolla om detta fungerar för dig; http://www.modaco.com/topic/355958-...rkmod-recovery-6012/page__st__40#entry2038783

    Bra trådar att kolla i är dessa två varav den sista är vår egen Jinxxed (Snap.IT) som knåpat ihop; [RECOVERY][2012.11.02] ClockworkMod Recovery 6.0.1.2
    &
    [Recovery][Gen1/2/3 and Idea Blade] Fully working CWM 6.0.1.1 touch (stable) 6.0.1.5 (testing) [17/10]

    Även Saibots guide kan kanske vara till hjälp för dig, finns i min signatur.

    Lycka till!
     
    Last edited: 13 dec 2012