Amazon Kindle för Android - problem läsa pdf-filer

Diskussion i 'Applikationer' startad av Bo_B, 17 juni 2016.

1. Bo_B

Bo_B Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Jag har använt Kindle på mina Android tablets för att läsa pdf-dokument, speciellt Dagens Nyheters on-lineupplaga när jag reser.
    Det har fungerat OK ganska länge och slår den vanliga pdf-läsaren med hästlängder.
    MEN,
    nu på sistone har den blivit helt konstig och jag hittar inte längre var man kan ställa in sina preferenser...
    Exempel:
    1) Skärmrotation
    När man vänder skärmen till porträtt-läge så brukade Kindle visa hela tidningssidan så man fick överblick.
    Nu händer inget alls utan texten visas i vertikal led, dvs oläslig.

2) Lämna Kindle tillbaka till File Manager
    Förut kunde man när man var klar med tidningen använda back-knappen och komma tillbaka till FileManager där man startade visningen genom att tappa på den nedladdade pdf-filen. Men det funkar inte alls nu utan Kindle startar bara om visningen av dokumentet i all evighet.
    Om man vill läsa ett annat dokument så tror man att man kan öppna FileManager, men det går inte utan när man trycker på den ikonen hamnar man i Kindle!
    Så enda utvägen är Settings/Applications/Kindle-ForceStop!
    Ser ut som vad man måste kunna i Windows ibland (TaskManager) men är jättejobbigt i en miljö där man inte kan ha flera fönster...

Är det någon som har några tips om hur man kan lösa dessa problem?
    Min Samsung TAB S kör Android 5.0.2 och Amazon Kindle 4.19.0.129