Fråga: Amber Gold. Är det någon som sett guldmodellen IRL?

Diskussion i 'One M8 (2014) - Allmänt' startad av -WR-, 30 apr 2014.

1. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Jag är mäkta sugen på guldmodellen. Den för tankarna till den allra första Desire som släpptes, om än ljusare och "guldigare". Men det är trots allt en guldtelefon och det gränsar lite till kitsch.

Jag undrar om det är någon som sett den IRL, eller rent av äger den, och kan dela med sig av sina intryck?

Om du bor i Sthlm och har sett den i nån butik, säg gärna var.

//WR

PS. Om du känner att det kliar i fingrarna och vill skriva att den är skitful så försök lägga band på dig själv.

Unboxing

EDIT: för att förtydliga så får man självklart tycka att guldmodellen är ful, men då ska man åtminstone ha sett den live.

Last edited: 2 maj 2014
  2. lasgur

lasgur Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

jag äger en guld, har dock inget direkt att jämföra med men jag gillar den.
    Jag tycker den är ljusare i verkligheten än vad den ser ut att vara på den videon du länkade.
    brukar alltid ha svarta/mörka telefoner, men ångrar inte mitt val av guld.

3. glimbrink

glimbrink Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Jag har också guld, segt att vänta 3 veckor längre än andra. Dock fortfarande kluven om jag gjorde rätt val. Gick från s4. Dissade s5 och funderade på z2 men tog htc. Kameran är ju ingen direkt höjdare..

4. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Ninja edit.

Last edited: 2 maj 2014
  5. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Hade ni sett telefonen innan ni köpte den? Känns den på nåt sätt onaturlig eller överdriven?

Skickat från min HTC One via Tapatalk

6. glimbrink

glimbrink Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Nej bara på bild, den är mycket snyggare än dem andra färgerna! :)

7. tonky

tonky Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Måste bara fråga alla som äger den guldiga varianten...
    Är er volymknapp lös? Hörs den när ni skakar mobilen?
    Köpte telefonen förra veckan och har sedan dess redan varit inne och bytt ut telefonen 5 gånger. Har klämt och känt på både en grå och silvrig, de hade inga som helst problem med volymknappen. Är seriöst fundersam på om det finns en perfekt guldig M8...

8. improwise

improwise Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    171

MINA ENHETER

Vilken affär tillåter 5 byten på en vecka?? Trist att HTC verkar slarvat med kvalitén dock.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

9. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Jag undrar också om det verkligen stämmer att du lämnat in och bytt ut den fem gånger.

Men icke desto mindre. Det är en intressant fråga ifall de med guldmodellen upplever att volymknappen sitter löst.

Sen vill jag veta om guldmodellen känns onaturlig eller skrikig. Jag vill gärna ha en diskret färg, och jag inser att guld är allt annat än diskret. Men av det jag ser på bilder och video så tycker jag inte att det är riktigt guld, utan mer ljusbrun/gul eller champagne.

10. tonky

tonky Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ska kanske vara lite mer tydlig.
    Första gången jag drog tillbaka till butiken var det för att den jag kom hem med var volymknappen sjukt lös, klickande ljud när man skakar luren. Då fick jag testa tre nya, två hade knappar som var lika lösa och en annan hade en volymknapp som satt "acceptabelt" löst, den tog jag.
    Kom hem och upptäckte då istället att powerknappen var intryckt, räckte att man slog till bordet som mobilen var på så startades den igång.
    Åkte då tillbaka till butiken för andra gången och lämnade tillbaka den och klämde på en annan, vilket också hade besvär med volymknappen.
    De hade inga andra lurar kvar så vi lade reservation på nästa last.
    Nu har jag fått telefonen, den var lika lös som de andra knapparna men ville inte vara en jobbig kund så jag tog den iallafall.

Skrev i första posten att jag varit där 5 gånger, men det var kanske rättare att säga att jag bytt 5 st telefoner.
    Värt att nämna att jag har varit med när personalen brutit upp plasten, så det är inga gamla exemplarer jag klämt på.

För att svara på din fråga så var jag precis som dig när jag valde färg, ville känna lite "lyx" men som samtidigt inte skriker efter alldeles för mycket uppmärksamhet. Var orolig efter alla bilder och reviews om färgerna, men kan nu utan tvekan säga att denna färgen är den som känns rättast i min hand (annars hade jag inte envisats om att byta ut den så många gånger). Den guldiga har en ganska mörk nyans, lite åt champagne-hållet som du säger.

11. improwise

Mottagna gillanden:
    171

MINA ENHETER

Riktigt trist om HTC ännu ett år drabbas av kvalitetsproblem, var mkt problem förra året också :(

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

12. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Ingen som kan svara på frågan om den lösa volymknappen?

13. crilloan

crilloan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

plockade ut min i förrgår, inte hunnit fippla med den då det varit för mycket jobb.
    Volymknappen sitter som den ska på min i allafall.

Den är snygg, när säljaren skulle sätta på copter åt mig var han tvungen att springa iväg till sin kollega o visa den ;-)

C

-WR- gillar detta.
  14. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Ooh lord. Jag la en order igår, kunde inte bärga mig. Kan inte förlänga mitt abb förrän på fredag så min order kommer inte behandlas tills dess. På måndag kväll ska jag lägga upp lite mysiga bilder här på den. :)

Aniquibobo gillar detta.
  15. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 212
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Jag har en silver och den har en Väldigt lös volymknapp. Hörs om jag skakar luren etc. och den går att vicka åt alla håll och kanter.

Men jag bryr mig inte för exemplaret är helt perfekt för övrigt. Jag stör mig inte på det själv och risken att åka på något exemplar med döda pixlar, bleeding eller något istället gör så att jag är ännu mindre sugen på att byta exemplar.

16. MSIOCGenie

MSIOCGenie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Blir det några bilder då? :)

17. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Jag tog ut den precis nyss. Tänkte att jag ska ta några glamour shots på den när ungarna lagt sig.

Tills vidare kan jag bjuda på den här, tagen med min M7.

Jag har dock en fråga rörande lös volymknapp. Hur avgör man att den sitter löst? För den sticker ju ut något, och den är ju inte direkt fast, men jag tror att det är meningen. Vad kännetecknar en löst sittande volymknapp?

18. MSIOCGenie

MSIOCGenie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Den ser riktigt fin ut. Om du behöver fråga tror jag inte det är någon fara

Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk

19. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Jag frågar just för att knappen är lite lös, men frågan är om det är tänkt att vara så. Enligt de forumtrådar jag läst om det här, bland annat på AC och på XDA, verkar "problemet" vara stort. Några som säger sig ha pratat med HTC har fått höra att knappen ska sitta ordentligt fast, och inte vara lös öht. Jag vet inte om jag ska lita på enskilda uttalanden.

20. improwise

Mottagna gillanden:
    171

MINA ENHETER

Kollade lite på M8an i guld idag och måste nog säga att den kändes lite tacky men det är så klart en personlig åsikt.