Anandtech: ”Köp inga telefoner nu, vänta tills de kommer med Snapdragon S4”

Diskussion i 'Allmänt' startad av donaldduck, 22 feb 2012.

1. donaldduck

donaldduck Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

2. Albin-132

Albin-132 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    LG G6

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G6
    ROM:
    HavocOS
    Verkar ju riktigt lovande, men för att få fram det riktiga resultatet måste man oftast sänka siffrorna lite, när du lägger på en stor HD-display etc.
    Hoppas innerligt att S3 kommer bygga på 28nm men tror det blir 32nm :-(

3. opazo

opazo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Men alla vi som väntar på Samsungs nya värsting ska helt plötsligt vänta längre? :-(

Det är omöjligt att köpa telefon idag. Inom ett år är hårdvaran gammal!

Sent from my Blade using Tapatalk

4. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Tycker telefonerna har kommit till det skedet då prestandan är ganska ointressant. Har en S2, och det är en nästan ett år gammal modell, och den har kraft så det räcker och blir över. Spelen den klarar nu är imponerande snygga, och sen ser jag ingen större mening med grafiskt imponerande actionspel så länge kontrollerna(touch kommer aldrig slå hårdvaru) suger.

Hade hellre sett tillverkarna satsa på att göra energisnålare processorer. Batteritiden känns som en större "flaskhals" när man använder sin telefon än vad hastigheten gör.
    Fast å andra sidan så är det kanske inte så mkt cpu-tillverkarna kan göra för bättre batteritid då den största batterislukaren är skärmen. Får hoppas att snabba e-ink displayer med färg kommer snart eller att någon revolutionerar batteriindustrin.

Någon som vet vilken quadcore som är energisnålast? Tegra3 har ju en femte lågklockad processor som ska ta hand om enklare uppgifter och därmed ge riktigt bra batteritid.

5. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

Sant jag köper en nexus nu för att få köra vanilla utan custom meck. Prestanda är ett icke-problem.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

6. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Har tröttnat på detta väntande på nya SoC's som skall komma 'snart' så jag hoppade på nexus tåget och uppdaterar när det kommer en ny. Problem solved :)

7. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Enda jag skulle tänka mig att vänta på är vattentäta kretsar(ryktas att det kommer i S3 och Iphone5) eller kretsar som drar mkt mindre ström(men tror 30% inte gör så stor skillnad, när det är displayen som är boven). Så eg lika bra att köpa nu ist för att vänta och vänta och vänta för nästa sak runt hörnet.

8. opazo

opazo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Men nu när det är så nära till en ny värsting så kan jag vänta lite till :-)

Sent from my Blade using Tapatalk

9. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Utveckligen står inte still så om ni hela tiden vill ha det absolut senaste så lär ni vänta länge för det kommer alltid nåt nytt...