AndAppStore död fungerar ej på Kendo M7

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av kungmats, 10 jan 2013.

1. kungmats

kungmats Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej

Har en Kendo M7 som det inte längre går att ladda ner appar till.
    Det verkar som AndAppStore inte svarar längre.
    Surfar jag till AndAppStore.com är den också borta.

Har provat att ladda ner BrainAppMarket (heter den så?) via webbläsaren men den vill inte ladda ner något med motiveringen att jag inte har Android Market installerat.

Har även försökt att installera Android Market via webbläsaren. Det gick att ladda ner den men inte att installera.

Tacksam för tips.

2. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

För 1,5 år sedan kom det en uppgradering som fixade till så att riktiga market kom in samt diverse andra prestandaförbättringar. Den finns fortfarande på vår hemsida

Du behöver både upgrade tools och själva firmwarefilen. Det finns många trådar på detta forum ang Kendo M7, Dmtech P7, Lumatron M7 och LL 7CK100 som i grund och botten är samma platta. Där finns det beskrivet och förklarat många gånger hur man uppgraderar men som sagt, börja med att ladda ner de filer du behöver.

Obs du kommer inte få högre än Android 2.1 och därför får du "bara" market och inte google play för Play stödjer inte lägre än 2.3 men det är i alla fall bättre än andappstore och slideme.

3. kungmats

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har laddat ner nu efter konstens alla regler men drivrutinen RK281X vill inte installeras riktigt.

När jag håller in trackballen och stoppar i sladden så hittas enheten och börjar installeras, men när den är klar är det ett utropstecken i enhetshanteraren och BatchUpgrade hittar ingenting ... dvs ingen grön "lampa".
    Jag har avinstallerat, bytt USB-port, installerat om igen ett flertal gånger med precis samma resultat.

Vad göra?

Windows 7, 64 bitars, Intel, 16GB ram

4. drnashlenin

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

För det första är det viktigt att plattan är HELT avstängd dvs inte bara i sleep mode och att laddaren INTE är i när du håller inne trackball och trycker in USB-kabeln. Om du gör på det sättet kommer windows hitta ny maskinvara och du får gå in och uppdatera drivrutinen via enhetshanteraren i windows. För det andra så om du har win7 64 bitars skall du använda drivrutinen till AMD 64 win 7 även om din dator har intelprocessor.

5. kungmats

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

- Ja, den är helt avslagen
    - Nej, laddaren sitter inte i
    - Det går inte att uppdatera efter att den har hittat enheten. Den säger att jag redan har den senaste, och ja, jag försöker med 64amd.
    - Även om jag går runt och klickar mig fram till det ställe jag har lagt drivrutinen och installerar därifrån så har jag det gula utropstecknet

Last edited: 14 jan 2013
  6. kungmats

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Testade på en gammal XP-burk och då fungerade det.

7. drnashlenin

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Det där med drivrutinerna som trilskas har fått många att slita sitt hår men bra att du testade på en annan dator.