Andersson 2.6 9,4// Pipo M8

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av dlp, 24 januari 2013.

1. dlp

dlp Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

adrian_vg gillar detta.
  2. 45acp

45acp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Lite billigare HÄR

3. Mrhoyt

Mrhoyt Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.319
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Det var en udda storlek...

4. themar

themar Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Om de flesta apparna är utvecklade för 7" och 10.1" och om vissa inte vill installeras på 9,7" Andersson, så borde det vara svårare med udda storlekar, eller?

5. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Off topic men som svar på din fråga. Det kommer en ny mjukvara till Andersson 2.5 (9,7") inom kort. Den borde lösa problemet med att vissa appar inte kan installeras. Om du har en ADT 2.5 och får meddelande att appen inte är kompatibel har det inte så mycket med screen size / ratio att göra.

6. themar

themar Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Än så länge, så har det bara varit något enstaka spel (som jag knappt kommer ihåg vilket), men det viktigaste av allt är att benchmark-programmet Antutu 3.0.3 inte vill starta upp, utan hakar upp sig. Det är ett problem som jag även läst på slatedroid
    http://www.slatedroid.com/topic/39571-pipo-movie-m3-issues/
    (Antutu won't run it just locks up.)

7. petesk

petesk Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Håller en sån här (Andersson lr Pipo) för att streama Viaplay o Svt Play med HDMI till Tv? Vad behöver man tänka på? Undrar för att jag testat fler laptops där ljud inte följer med HDMI. Tacksam för inputs...

8. Mrhoyt

Mrhoyt Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.319
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Måste vara väldigt gamla laptops, känns mer som du missat någon inställning...

9. mekstro

mekstro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Kommer uppdateringar till "DMTECH Tablet 9458DCB" att fungera på Andersson 2.6? Det skiljer ju lite i upplösning.
    Anledningen att jag frågar är att NoN inte är speciellt aktiva med uppdateringar till sina Kina-plattor.

10. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Det är i grund och botten samma platta men Andersson har 16GB vilket gör att det är olika firmwares. Jag vet med säkerhet att det inte finns någon senare mjukvara till Andersson ADT2.6 än den som ligger inte från fabrik. Detsamma gäller 9458DCB.

mekstro gillar detta.
  11. slobo

slobo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Får du inte ljud genom HDMI är det förmodligen en inställning. Högerklicka på ljudikonen, välj ljud > uppspelning, högerklicka på hdmi-porten och välj den som standardenhet.

petesk gillar detta.
  12. snippe

snippe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Koppla hdmi kabel mellan dator och tv och starta om datorn. Så får jag göra med min dator som är 3 år gammal. Utan omstart så får jag bara bild ut.

13. adrian_vg

adrian_vg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Telia (Privat), Telenor (Jobb)
    Telefon:
    Oneplus One

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia (Privat), Telenor (Jobb)
    Telefon:
    Oneplus One
    ROM:
    OxygenOS 1.0.0
    Info:
    Privatfånen, Nova Launcher, TWRP
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4 LTE
    ROM:
    Rotad stockrom 4.4.2
    Info:
    Jobbfånen, Nova Launcher, TWRP
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Note 2 LTE
    ROM:
    Cyanogenmod 12.1
    Info:
    Privatreservfånen, Nova Laucher, TWRP
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 2 10.1
    ROM:
    CM 10.1
    Info:
    Nova Launcher
    Finns Cyanogenmod edyl för denna Anderssonplatta?

Edit: Missade att detta var en "Rockchip 3066". Borde gå att hitta nåt.

14. mekstro

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

adrian_vg gillar detta.
  15. mekstro

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag har inte testat Viaplay eller SVT. Viaplay-appen suger enligt de flesta så om du får problem beror det nog inte på plattan.

Däremot köra jag Netflix ganska flitigt och även XBMC via dlna. Det fungerar riktigt bra, förutom att Netflix streamar i 480p till mobila enheter och det ser lite oskarpt ut på 1280x800. Det går inte att skala ner i Netflix. Å andra sidan så tror jag att den här plattan inte har pulver att streama 1280x720

16. Baeckman

Baeckman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Har nu skaffat en ADT 2.6 till sonen och inser när jag får hem den att laddningen inte fungerar helt ut. Verkar som kontakten är glapp. Trycker man in kontakten så laddar den helt men släpper man trycket så kan den sluta ladda. Har hållit fast den och lirkat lite på sladden för att utesluta glappande laddkabel. Helt klart plattan som är defekt.

Har dessutom lagt in senaste firmware från Netlogic hemsida och har nu problem med antutu som krashar. Den firmware som låg på från början hade inte problemet.

Jag köpte dessutom plattan som fyndvara på NetOnNet och upptäckte att den saknade billaddare.

För övrigt tycker jag plattan verkar helt ok.

EDIT:

Nu rensade jag Antutus data (genom settings/appar/antutu) och då fungerar det igen. Dock med lägre resultat efter uppgraderingen. Nu får jag under 9000 mot 10300-1055 före. Vad får ni andra?

Dessutom har jag hittat ett fel till på plattan. Högtalarna verkar inte vara rätt kopplade. Ena högtalaren verkar var felkopplad så högtalarna arbetar mot varandra istället för med varandra. Läste på slatedroid om det (http://www.slatedroid.com/topic/48650-speaker-issue-mod-polarity/). Tog ner en app för att testa det och mycket riktigt verkar de inte vara inkopplade med samma polaritet. Frågan är om alla plattor från NetOnNet är likadana??? Har ni andra upplevt ljudet från högtalarna som väldigt klent och basfattigt?

Last edited: 18 mars 2013
  17. mekstro

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag tycker inte att Antutu är speciellt tillförlitlig. Jag får olika resultat varje gång...

Klent och basfattigt ljud? Ja, med tanke på storleken på högtalarna så kan man nog inte hoppas på några mirakel :-)
    Om däremot något element är fasvänt så hörs det direkt. Man får lite "mono-effekt", eller hur jag nu ska uttrycka mig.
    Jag har ett klart, distinkt ljud med tydlig stereo-bild. Fodralet är dock lite dumt då det inte har hål för högtalarna. Det sitter dessutom lite tight mot ena kanalen så med fodralet på så låter det mer från den andra kanalen.

18. Baeckman

Baeckman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Visst skiljer sig antutu resultaten åt lite. Dock är det ju ändå en indikation på hur plattan presterar. Min erfarenhet är också att det brukar skilja hundratal, inte ett par tusen mellan olika körningar.

Vad gäller ljudet så kan det vara som natt och dag mellan olika enheter av samma storlek. Min gamla ZTE blade telefon ger faktiskt ett fantastiskt ljud jämfört med min Desire S. Det går helt klart att använda för att lyssna på musik, vilket Desire S inte passar till.

Om man läser på länken jag gav ovan så sammanfattar de det rätt så bra med följande text:
    Jag upplever exakt detta problemet. ljudet blir bättre då man täcker över ena högtalaren. Det blir fylligare, dvs mer bas/lågt mellanregister.

Men som sagt, jag ska till NetOnNet nu på lunchen och få plattan utbytt. Glappande laddkontakt kan man inte ha.

EDIT:

Har nu fortsatt undersökandet av felkopplade högtalare. Tog en mp3 och växlade polariteten (inverterade) i vänstra kanalen i 10 sekunder var 20 sekund. Dvs den växlar polaritet i vänster kanal var 10 sekund. Förde över filen till plattan och lyssnade. Helt klart blir det ett bättre ljud i plattan då den ena kanalen är inverterad.

Ska bli intressant att se om nästa platta är likadan. Uppdatering kommer i em...

EDIT2:

Japp, samma sak med andra plattan. Skiter nog i det. Kanske kan hitta någon app som man kan invertera en kanalen på. Det hörs tydligt att ljudbilden blir väldigt delad och man har inte mycket ljud från mitten. Med mp3:n där jag inverterat ljudet så hörs det tydligt att ljudet blir mer homogent och bättre. Inget snack om saken.

Last edited: 19 mars 2013
  19. mekstro

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det är ju bara sorgligt. Även om plattan är billig så är den inte billig.

När det gäller Antutu så skiljer det ca 2000 mellan körningarna för mig Jag har inte provat på någon annan pryl så jag vet inte om det bara är Pipon som är knäpp eller om Antutu inte håller måttet.

20. teefee

teefee Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Denne selges også på NetOnNet i Norge. Har lyst til å kjøpe, men finner ingen bra reviews.

Er det bra WiFi-signal på ADT 2.6/M8?