Visst skiljer sig antutu resultaten åt lite. Dock är det ju ändå en indikation på hur plattan presterar. Min erfarenhet är också att det brukar skilja hundratal, inte ett par tusen mellan olika körningar.
Vad gäller ljudet så kan det vara som natt och dag mellan olika enheter av samma storlek. Min gamla ZTE blade telefon ger faktiskt ett fantastiskt ljud jämfört med min Desire S. Det går helt klart att använda för att lyssna på musik, vilket Desire S inte passar till.
Om man läser på länken jag gav ovan så sammanfattar de det rätt så bra med följande text:
Jag upplever exakt detta problemet. ljudet blir bättre då man täcker över ena högtalaren. Det blir fylligare, dvs mer bas/lågt mellanregister.
Men som sagt, jag ska till NetOnNet nu på lunchen och få plattan utbytt. Glappande laddkontakt kan man inte ha.
EDIT:
Har nu fortsatt undersökandet av felkopplade högtalare. Tog en mp3 och växlade polariteten (inverterade) i vänstra kanalen i 10 sekunder var 20 sekund. Dvs den växlar polaritet i vänster kanal var 10 sekund. Förde över filen till plattan och lyssnade. Helt klart blir det ett bättre ljud i plattan då den ena kanalen är inverterad.
Ska bli intressant att se om nästa platta är likadan. Uppdatering kommer i em...
EDIT2:
Japp, samma sak med andra plattan. Skiter nog i det. Kanske kan hitta någon app som man kan invertera en kanalen på. Det hörs tydligt att ljudbilden blir väldigt delad och man har inte mycket ljud från mitten. Med mp3:n där jag inverterat ljudet så hörs det tydligt att ljudet blir mer homogent och bättre. Inget snack om saken.
Last edited: 19 mars 2013