Andersson ADT 2.0 8" - Root - CWM - Custom ROMs

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av baker666, 7 jan 2013.

  1. baker666

    baker666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Hej.

    Köpte dagarna innan jul en Andersson ADT 2.0 på Netonnet.

    Har följt en tråd på Flashmyandroid där en Developer hade gjort ett par försök till custom ROMs.

    Jag har nu till slut fått in CWM och en custom Rom som heter Decontaminate 3.0.

    Det var faktiskt i slutändan inte så avancerat.

    Andersson ADT2.0 är en rebrandad Pipo S2, jag laddade ner och installerade den senaste Engelska uppdateringen från Pipo. Efter det fungerade det att installera CWM (Med Anderssons firmware kunde inte CWM mounta /system)

    Med CWM installerat kunde jag installera Decontaminate rommen som Tabmodder gjort.

    OBS! Jag installerade inte Decontaminate 'Base' paketet. När jag väl hade CWM installerat behövdes inte det tänkte jag, och det fungerar.

    Eller, åtminstone det mesta fungerar.

    Chrome ligger förinstallerat men om man uppdaterar det så slutar det fungera.
    Har provat ta bort det från system och installera som en vanlig app men något är paj för det blir samma fel...

    Sen hittar jag ingenstans där man kan slå igång frontkameran. Detta kan bero på FW från Pipo som använts för att göra Romen. Den senaste ska ha lite strul med kameran.

    Jag har inte hunnit göra några större tester osv men förutom ovanstående har jag inte hittat några fel.

    Läs igenom denna tråden: http://www.flashmyandroid.com/forum/showthread.php?2531-Git-er-done!

    Allt som behövs finns där. Länk till CWM finns på en av de sista sidorna, 5 eller 6, men läs hela tråden ändå. Finns lite tips på flashguider osv där.

    Det finns även tips på att Roota originalromen, det funkar också. Jag körde 'scriptversionen' man laddar ner en zip som innehåller diverse filer och en .bat fil. Jag körde bara ROOT från den för den är egentligen avsedd för en annan platta. Det funkade utan problem.

    Obs! Jag tar inget ansvar för om något går fel och en platta brickar/pajar. Jag har använt mig av tips och länkar ifrån den här tråden och sunt förnuft. Om du också gör det ska nog allt bli bra. :cool:
     
  2. Droid_291

    Droid_291 Guest

    Hur rootade du den?
     
  3. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Har fått ny officiell Anderssonmjukvara till denna idag som vi kommer lägga ut på vår hemsida men den kommer även på NoN och Siba's hemsida annars tar ni hem den här

    Lite buggfixar med vissa appar som inte gått att söka eller att ladda ner, utökat utrymmet för appar till 2GB samt fixat in senaste flashversion, chromeuppgraderingen mm så Youtube och SVTplay skall funka bra nu.

    För root kan ni följa min instruktion i tråden på andra RK3066-plattor.
     
  4. zlacker

    zlacker Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2012
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har laddat ner den engelska pipo uppdateringen men hur installerade du den?

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  5. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Obs, för att det skall bli 2GB appspace så måste man uppgradera med RKBatchtool, det är v1.5 som funkar till RK3066.
     
  6. baker666

    baker666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Ah, trevligt! Kul med lite 'officiella' uppdateringar. 8)
     
  7. zlacker

    zlacker Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2012
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hur fitt* får jag in den nerladdade Andersson uppdateringen?

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
    Last edited: 15 feb 2013
  8. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Finns en guide på www.netlogic.se kolla på sidan om tex Dmtech 816HDC, där finns även rkbatchtool och drivrutiner. Måste flashas in med rkbatchtool för att erhålla 2gb app-space.
     
  9. zlacker

    zlacker Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2012
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Vilket bök ,fick stoppa in win7 då grejerna inte lirade med Windows 8.YouTube mm funkar bättre efter att jag flashat Andersson uppdateringen så nu är grabben är nöjd :).

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
    Last edited: 17 feb 2013