Andriod Lite " För Färskt"? Spotify och VoIP-strul

Discussion in 'Frågor och support' started by McChicken, May 24, 2010.

1. McChicken

McChicken Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

ganska ofta tycker jag mig märka att Google är lite "färska" i branchen, som BT strul tex, vet inte HUR dom tänkte när dom skulle vara så jäkla smarta att tex " vi skall inte ha ngn exit i våra program det sköter OSet om självt"
    TJOHEJ det fungerar i alla lägen

får klara problem i följande fall tex:
    Lyssnat på Spotify i BT HS, går över till MP3 spelaren...då får BÅDA programmen spatt... Spotify skulle ju vara stängt enligt Google men det är det inte...

3G VoIP funktionen suger, säg inte att det går dp både N900 ( har haft) & Ifåån kan klara detta tämligen OK.

Det är väl trevligt att man kan installera appar och "blittan blattan" men lite vanliga funktioner som telefon, kalender, SMS funktioner är väl inte de bästa & smidigaste jag använt.
    hoppas att dom skall få till det....

2. Papazian

Papazian Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Spotify är en av de få program där du faktiskt kan trycka på inställningsknappen och välja "EXIT". Vet dock inte om det löser ditt problem, men värt att testa :)

3. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    I fallet Spotify får man nog säga att en exit-knapp faktiskt är befogad och de har som Papazian skriver faktiskt inkluderat en. Så det går fint att stänga av appen utan att man använder någon aktivitetshanterare.

Vilka program har du testat för VoIP? Kanske några användare här kan ge tips på välfungerade apps? Det följer ju som bekant inte med några apps för ändamålet i vanillabuilden av Android.

Jag vet att SIPdroid är rätt populär, har du provat den? Det framgår dock att många användare har problem på X10:an, förmodligen på grund av att den ligger och tuffar på med 1.6.

4. McChicken

McChicken Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack grabbar, jag skall testa att använda exit knappen på Spotify.
    jag har kört med Fring / Nimbuzz som koppling till Skype ( då den inte finns på riktigt).
    så SIPdriod är inte riktigt intressant för mig då mina arbetskontakter är på SKype