Problem: Andriod OS äter upp batteriet fullständigt

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av linusah, 24 maj 2013.

1. linusah

linusah Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Först och främst beklagar jag om det redan finns någon tråd med en lösning på detta problem. Har sökt och letat men dock inte funnit någon sådan.

Jag har de senaste dagarna haft problem med att Andriod OS står ungefär 60% av batteriförbrukningen. Rootade och uppdaterade telefonen till 4.1.2 för två veckor sedan, och även om problemen med batteritiden inte uppkom direkt därefter, så tänkte jag att det förmodligen var något fel på den nya programvaran, varpå jag idag nedgraderade till 4.0.4 men problemen kvarstår fortfarande.

Har sedan jag nedgraderade till 4.0.4 inte installerat en enda app (förutom BetterBatteryStats), har varken paketdata eller WiFi på. Ingen automatisk synkning eller någon GPS men problemet kvarstår ändå. Utan att använda telefonen drar den ungefär en 15-16 % i timmen och batteriet har de senaste dagarna laddat ur helt trots att skärmen bara varit på i en timme per laddning ungefär.

Någon som vet vad felet är eller vad jag kan göra åt det? Efter att ha installerat BetterBatteryStats kan jag se att hela 58 % av tiden ligger processorn på 1.4 GHz, så det är ju helt klart något som inte stämmer.

Jättetacksam för hjälp! :)

2. Twicefire

Twicefire Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max
    Låter som det blivit något strul med rootningen eller så när du uppadeta att kernel fastna. Kolla på xda om någon där vet hur man löser det. Då jag ej personligen kan hjälpa tyvärr.

3. Atkinson

Atkinson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Med risk för att låta dryg, men hur många är det inte som fått problem efter att ha mixtrat med mjukvaran? Är JB så bra att det är värt att riskera hårdvaran?