Android 1.6 "Donut" - Frågor, problem, noteringar

Diskussion i 'Allmänt' startad av mannyb, 10 okt 2009.

1. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Den här tråden är tänkt att fungera som en samlingstråd för frågor, problem och allmänna noteringar om och kring nya Android 1.6 "Donut".

Jag kan börja med att notera att jag har haft problem med ett antal apps/widgets som inte fungerar, men som tur är så börjar Android Market få en sådan bredd att man nästan alltid kan hitta ett alternativ. Ett exempel på detta är appen FastBright som inte fungerar på 1.6 (ännu) men det finns en uppsjö alternativ som gör ungefär samma sak - problemet ur världen.

An annan notering är att "Donut" tar en smärre evighet att starta, från avstängt läge, i min Dream. Möjligen kan det bero på den begränsade minnesmängden i HTC Dream. Ni som har Donut på Magic/Hero, har ni märkt av att uppstarttiden har blivit betydligt längre? I mitt fall talar vi mellan två och tre minuter, jämfört med 1-1.5 minuter med Cupcake och mellan 40 och 60 sek med Android 1.1(H).

2. slotrat

slotrat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35
    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09
    Platta:
    Microsoft Surface 3
    Platta 2:
    Ipad Air 2, 32 GB
    Har en Magic och har väl snarare tyckt att starttiden minskat med Donut. Det är ungefär samma starttid på vilken Donut jag än testat, Dawg, CM eller den "rena" utvecklingsversionen.

3. mannyb

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Kan mycket väl vara minnesmängden som ställer till det på Dream då. Det är sannolikt gränsfall att det ens är möjligt att köra Donut på Dream.

När eländet väl är igång så är det väldigt rappt, dock. Aningen rappare än min gamla JFv 1.51 ADP 1.5.

4. mannyb

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Observation gällande nya marketklienten: Nu när man gör en sökning, öppnar applikationens sida på Market och påbörjar en installation så sparkas man automatiskt ut tillbaka till sökresultaten - detta skedde även med "gamla" Market, men skillnaden var att man därifrån kunde gå in på applikationens sida igen och se nerladdnings-/installationsprocessen. Nu möts man bara av en blank vit sida när man gör så. Det enda sättet jag kan se själva förloppet är via notifieringen i statusbaren, vilket är lite trist.

Jag vet inte om detta är unikt för min lur/ROM bara eller om det är ett nytt beteende för 1.6.

5. svanlund

svanlund Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag får precis samma problem nu när jag testar. Under installationen och precis efteråt får jag bara blank sida. Det måste ju rimligen vara en bugg.