Android 1.6 till Galaxy enligt Samsung

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av joelbitar, 19 jun 2010.

  1. joelbitar

    joelbitar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2009
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag känner att jag är lite efter här, men jag kör ändå.

    Samsung själva har sagt (när de enligt mobil.se chattade med sina läsare) att Samsung Galaxy har fått Android 1.6

    Källa: http://www.mobil.se/nyheter/Samsung-chattade-med-lasarna-1.362411.html
    Sök på "1.6" och där ser ni en konversation mellan "mark" och Samsung där Samsung säger att
    Är jag helt dum i huvudet som fortfarande kör 1.5 på min Galaxy (även om jag bara använder min Nexus One kan det vara kul o uppgradera sin galaxy)

    Om nu det är så att jag helt har (vilket verkar fallet) missat att man kan slänga in 1.6 på officiell väg. Jag trode man var tvungen att lägga in någon hemmahackad rom.

    Kan någon svara på frågan om det är från oficiellt håll man kan uppgradera till 1.6 och i så fall om man anänder den värdelösa mjukvaran man får med?
     
  2. zippiz

    zippiz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2010
    Inlägg:
    374
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag kanske inte tillför tråden så mycket, men jag har för mig att 1.6 aldrig släpptes här i Sverige.... alltså måste man väl roota för att installera det?

    Kapar tråden lite o frågar varför man skulle installera Galaxo framför original 1.6?
     
  3. Husknuten

    Husknuten Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Galaxo tillför ny funktionalitet. Den är till exempel rootad redan från början, vilket möjligör t.ex. wifi tethering. Dessutom har ju Drakaz i de senaste versionerna möjligjort överklockning för att öka prestandan
     
  4. Frojd

    Frojd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    1.6 släpptes i Ryssland och möjligen i Italien mer eller mindre officiellt. Så fail-märke på det uttalandet av Samsungs representant...
     
  5. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Någon som vill ringa och fråga Samsung? Senaste gångerna jag kollat med NPS har det inte funnits något att uppdatera. Sitter på 1.5 med II5-firmware (importerad från Tyskland).
     
  6. asimov

    asimov Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2009
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    1.6 firmware släpptes inte i Sverige utan för nån annan marknad (typ Ryssland)
    När jag uppgraderade till 1.6 så fick jag bättre market, snabbare kamera o fungerande unlock/lock knapp. Dock var home screen olidligt segt så man ville dra ut håret!

    Jag tvingades till sist roota min phone för att kunna köra Galaxo, som har mycket bättre prestanda (hastighet), men som tillför en hel del Force close på olika apps.

    Så det finns ingen riktigt bra ROM än, men Galaxo är närmast hittills.
     
  7. zippiz

    zippiz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2010
    Inlägg:
    374
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tror ni detta uttalande är en miss från Samsung?
     
  8. joelbitar

    joelbitar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2009
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ja, det verkar vara i linje med deras policy... (nej jag är inte bitter... ;)
     
  9. Redhat

    Redhat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ja dom är helt tokiga på det där Samsung-bolaget! (nu riskerar man väl att bli kallad för aggressivt negativ Galaxy-ägare återigen, detta trots att jag nappat på en ny Samsung)