Allt nytt i Android 12: Android Platform | Android Developers Den första betan släpps den 18/5. Android 12 Developer Preview | Android Developers Har man en Pixel 3 eller nyare kan man registrera sig här: https://www.google.com/android/beta
Mycket roligt! Någon som tänker haka på DP1? Jag tänkte nog vänta på betan själv, fast det blir nog inte så, utan sitter säkert snart och flashar in DP1 ändå Inget om temamotorn det ryktats om? Om någon installerat vore det kul att testa om BT-inställningar man gör under utvecklarinställningarnas sparas vid frånkoppling/anslutning, eller om det är likadant som tidigare, att de glöms bort... Just det - glömde den obligatoriska frågan för varje ny DP: hur är det med BankID? Fungerar det?
Här är Googles blogginlägg för utvecklare, av David Burke: Android Developers Blog: First preview of Android 12 Det brukar komma ett mer lättsmält inlägg sedan när betan blir tillgänglig.
Kan tänka mig att vi får se mer av det nya UI:t och temamöjligheterna i kommande preview eller beta. Ett enhandsläge är dolt bakom en feature-flagga. Har sett fram emot det. Android 12 has a hidden One UI-inspired system settings UI
Screenshot-editorn (Markup) har fått fler funktioner. Bland annat möjlighet att lägga till emojis och text. Android 12 DP1: Markup lets you add emoji to screenshots - 9to5Google
Ah, ändå en del trevliga nyheter för UIX också: Dold inställning i Android 12 ger One UI-liknande inställningar - Swedroid
Väldigt mystisk sak som precis hände. Bara sådär så kopplade min Pixel in sig till datorn varpå datorn själv på helt egen hand laddade ner OTA-filerna och startade ADB. Så nu har jag tydligen 12an på min. Valde sideloaden istället för att flasha. Kanske flashar in istället senare när betan släppts.
9to5Google är kvicka som vanligt och listar nyheter. 9to5Google - Google news, Pixel, Android, Home, Chrome OS, more Double Tap (på baksidan) och rullande screenshots nämns men är ej aktiverade ännu. Sök-baren i Inställningar har förändrats och lite andra mindre UI-ändringar verkar det vara. Inga jättenyheter hittills.
Berätta mer, min Pixel vågar inte riktigt än, höll du den på nåt speciellt sätt när det hände eller den kopplade bara in sig utan eftertanke? [emoji39] Daily driver eller extra lur?
Helt utan eftertanke och på daily. [emoji38] Har aldrig något sparat på mina enheter, utan allt ligger på min molnserver och jag kan utan problem köra en återställning väldigt enkelt om det skulle behövas. Så därför vågar jag testa på en daily. [emoji3] BankID funkar utan problem för mig.