Android 2.1 och avsluta webläsaren som saknas. (ej exit).

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av 007Magnus, 5 jul 2010.

1. 007Magnus

007Magnus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag kan inte hitta någon "Exit" då jag väljer menyknappen för webläsaren.
    Verkar inte finnas i 2.1.
    Men det måste väl jag ha missat, då det väl inte är meningen att man ska backa ur genom en massa steg med bakåtknappen för att komma till homescreenen?

Alternativet att länge hålla nere "knappen längst til vänster" för att välja homescreen är ju väldigt segt (speciellt då man har flera "homes" som i LCR).

Är det verkligen så otroligt dåligt genomtänkt eller finns det något direkt sätt som i 1.6 att bara göra en exit ur webläsaren.
    Om inte så är det ju bara vidrigt dåligt....

2. H0gberg

H0gberg Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43
    Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 2 XL
    Tryck bara på hemknappen?

3. tomle

tomle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Frågan är varför man vill göra exit... Den ligger ju ändå inte och drar cpu i bakgrunden alltså påverkar den inte batteritiden.

4. 007Magnus

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Varför jag vill göra exit?

För att direkt kunna avsluta webläsaren så klart.
    Nu går det inte att göra det.
    Homeknappen måste först hållas nedtryckt ett tag, sen dyker det upp val för homescreens efter ett tag (kan välja default).
    Mycket osmidigt och att trycka bakåt-bakåt-bakåt osv är helt ohållbart.

Den ligger dessutom och kör i bakgrunden och tar minne, till skillnad från dom som man backar ur.

Varför tog dom bort något som var smidigt och ersatte med det här sega fipplet?

Dessutom så hatar jag när tusen saker kör i bakgrunden(alltså även dom som man backat ur).
    Jag vet att det sägs att det inte ska spela någon som helst roll, men jag upplever det som totalt bullshit då det alltid blivit grymt snabbare på en gång då jag kör autokill (med inlagda undantag) med whitekiller.
    Man kan snacka om vad som är teoretiskt snabbare, men jag ser själv att det blir en enorm skillnad med en taskkiller.
    Plus att vissa saker hänger sig kvar pga felatkig avslutning, strulappar mm.

Jag menar vitsen med android är flexibilitet och valfrithet.
    Vill man aktivt stänga ett program direkt så ska dom banne mig ha med det i operativet och inte låta saker gå på automatisk tomgång som i en mac där man inte har någon kontroll....

5. tomle

tomle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Ok. För mig räcker det med ett kort tryck på homeknappen så är jag ute direkt, kör Launcher Pro.

Jag körde en Taskkiller förr men märkte ingen skillnad i vare sig fart eller batteritid så därför har jag slutat med det.

Det är förresten inte självklart att ett program man backar ur avslutas, det beror på hur det är programmerat. Programmeraren borde lagt in Exit vid back men det finns vissa program som inte fungerar så.

6. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Även för mig fungerar det med ett kort tryck på home-knappen.

7. dekadans

dekadans Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Kort tryck på hemknappen har alltid funkat för mig med, oavsett Launcher eller Android-telefon, skumt.

8. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Avslutas verkligen browsern om man klickar hemknapp? Man kommer ju in på samma sida direkt när jag startar upp browsern igen.. typ som om man trycker på minustecknet i windows fönster.

Nä tacka vet jag för Dolphin HD, klickar på meny knappen och sen exit, tömmer cache o bye bye...

9. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Man kan säga att den avslutas men ligger kvar i minnet så det går fortare att nästa gång du vill använda den. Om minnet behövs till något program du startat efter att du gick ifrån browsern så kommer den kvickt kastas ut.

Tacka vet jag riktiga Android program där man inte behöver någon Exit knapp.

10. dekadans

dekadans Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Nej som sagt så avslutas den inte "på riktigt" utan den hamnar i idle-läge.

Jag reagerade också på detta faktum när jag körde 2.1 första gången, men jag vande mig snabbt med att bara trycka på "hem". Den drar väl lite minne, men det är inget man märker av.
    Däremot kan min telefon få för sig att bli väldigt seg ibland (händer ganska sällan dock) och då hjälper det att döda (nästan) alla appar. Men det är aldrig browsern som är boven i dramat.

11. 007Magnus

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Tja, faktiskt så upplever jag att minnet verkar hanteras betydligt bättre på 2.1 än på gamla 1.6 (2.000.16).
    När jag ställt pro som standardapplauncher vid tryck på home så går det också omedelbart.
    Behåller dock "white killer", som är min task killer "of choice"..., blir nog lägen då det segar ned sig.
    Men än så länge, en väsentlig skillnad utan problem med nedsegning.
    Positivt!

12. rufy93

rufy93 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    432
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Som jag har förstått det så är det standard browsern det är frågan om.

Enkel guide för att avsluta browser utan att gå igenom hela sin historik.
    1. Tryck på menu knappen
    2. Välj Windows
    3. Tryck på alla kryss
    Du ska nu komma till din start sida (oftast google)
    4. Tryck bakåt

Hoppas det fungerar