Android 2.2 Froyo

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Månne, 27 apr 2011.

1. Månne

Månne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Odin 3 > i rutan >Message< så står det.. ID:0/003> Added och under det..
    ID:0/003 Odin version v.3 engine (ID:3)..
    ID:COM >0:(COM3] asså då i odin (gul markering)
    Och på mobilen står det >Downloading...Do not turn off target och så har det nu varit en längre stund så något mer händer inte.

någon här som vet vad detta kan bero på?

2. Dem00niX

Dem00niX Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Men .... har du addat nån fil i odin då och tryckt på start ?

3. Månne

Månne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej!
    Jo då jag drog ner denna > 2.2 Root.zip och packade upp denna till en mapp som heter sdcard och jag hoppas att detta är rätt mapp!

1. Ladda ner 2.2 Root.zip härifrån.

2. Extrahera och kopiera "update.zip" till telefonens sd korts root. Extrahera sedan de andra filerna till valfri plats.

3. Kör Odin3v1.3 och bocka av "Autoreboot. Tryck på Pit och bläddra fram till s1_odin_20100803.pit där du extraherade filen. Tryck på PDA och välj i9000_Kernel.tar.

4. Stäng av telefonen och starta den sedan i Download mode, genom att hålla ned knapparna (volym ner + hem + power) och vänta tills den gula skärmen visas. Låt drivrutinerna installeras och tryck sedan på Start när det står "Added i Odins Message.

Allt detta gjorde jag men mobilen står och tuggar på samma ställe asså Downloading do not turn off target och längre kommer jag inte.

4. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    om du ska installera root så gör du inte det via odin när det är en zip fil utan den flashar du via cwm. Har du 3e recovery måste du köra in 2e eller då cwm

Edit: vad är det exakt du vill göra.. bara roota?

5. Månne

Månne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Eftersom att jag är helt novis på detta så vet jag inte vad cvm eller vad en 3e recovery är!

Jag vill väl göra så den flyter på bättre utan lagg samt att den blir lite snabbare än vad den är nu för lite seg är den allt!

6. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    ok då hjälper det inte att roota telefonen för det gör bara så att du får tillgång till att leka mer .. Vill du att telefonen ska flyta på bra så rekommenderar jag att du flashar in nya 2.3.3, har den själv och är supernöjd http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=948790 ska du köra in den så väljer du antingen XEE eller NEE with bootloaders. Sedan finns det ju en hel del "färdiga" costom roms som andra har gjort som man kan använda sig av tex darkys v10 och jews rom

Last edited: 27 apr 2011
  7. Månne

Månne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ok jag provar detta och ska läsa noga så jag inte knasar sönder mobilen.
    Har du några andra bra tips för att förbättra mobilen??

8. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    ja läs igenom noga och följ guiden . Om jag var du skulle jag också köra in chainfire 3.1 kernel den innehåller root och cwm och sen kan du byta filsystemet på telefonen som får den snabbare http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=788108

cf ext4 filen http://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=563443&d=1302231458

(du måste vara reggad på xda för att ladda ner filerna)

9. Dem00niX

Dem00niX Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Men Conny nu är du nästan elak ju. Snubben vet inte vad han pysslar med o så skickar du han till xda för att mecka in 2.3.3'

Bättre han väntar nån vecka så det kommer en färdig release via kies på GB

Att jag säger så beror på att om man inte lyckas ta hem rätt filer eller läsa sig förstående via elofs guide så ska man nog inte ge sig in i leken och flasha customs eller liknande. Basic måste vara att förstå guiden som elof skrivet. Och kanske veta att roten på sd kortet inte är en mapp som heter sdcard utan det är direkt vid /

Usch vad elak jag känner mig men det lär bara blir jobbigt när det knasar ihop sig totalt om snubben flashar fel grejer.

10. Månne

Månne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ger upp och är för rädd för att göra fel än om jag så gärna vill vara som ni andra som får till allt så bra!

11. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Haha jo förstår vad du menar, kanske verkar som jag är taskig som skickar på han värsta tänkbara men jag och månne har pratat lite via privata pm och ja sa det att om det känns för snurrigt så låt bli :) men träning ger färdighet he ja satt och läste och läste när jag försökte lära mig, det är nog ända vägen för att lära sig. Sen så får ju månne givetvis göra det som känns bäst för han/henne. Min tanke är ju givetvis god.

Last edited: 27 apr 2011