Android 2.2 till Desire?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av theswede78, 12 maj 2010.

1. theswede78

theswede78 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej

Är sjukt sugen på att köpa en Desire, måste bara vänta till jag kan förlänga mitt abonnemang. :cry:

Men nu till fråga, kommer Android 2.2 bli en realitet i Desire eller kommer det bara att komma till framtida lurar? Verkar schysst att kunna kolla flash på weben!

2. Aramis

Aramis Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Om man ska gå på htc's tidigare lurar så lär det inte komma ett skit till Desire. Dom är ruskigt dåliga på det.

3. theswede78

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Altså bättre att välja Nexus om man vill ha en grym Android mobil nu, med möjlighet till 2.2 i framtiden.

4. theswede78

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

5. gripen

gripen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Jag tror att 2.2 kommer att komma betydligt snabbare till Desire/Legend än vad 2.1 har tagit på sig till Heron. Man borde rimligvis ha mycket gratis från det jobbet sedan...

Dessutom finns det inget officiellt uttalande (även om det finns mycket som talar för det) att 2.2 kommer att komma snabbt som ögat till Nexus - eller alla kommande versioner till Nexus först av alla. Det är i nuläget enbart en förmodan/förhoppning från dess ägarskara... ;) 2.2 ska komma till Nexus så fort som "de" påstår efter den officiella presentationen innan jag sätter mer tilltro till det än att 2.1 kommer till Hero i juni... ;)

Samtidigt avvaktar jag hur det blir med den saken innan jag bestämmer var mina skattepengar om en månad drygt ska gå... så jag är öppen för att fömodan ang Nexus slår in - men jag satsar inte på det...

6. theswede78

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Efter ytterligare efterforskningar på olika forum finns det de som spekulerar i att Android 2.2 kommer att implementeras i samband med uppdateringen för 720p filmning. Det sägs oxå att steget från 2.1 till 2.2 är så litet att det inte borde påverka Sense något nämnvärt.

Men jag håller med Gripen, jag avvaktar, kanske tur att man har en bindningstid som håller kvar en på sin gamla lur.

7. fredroid

fredroid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21
    Vänta nu lite. Flash funkar ju redan i min desire. Både video och animationer. Måste vara något HTC har meckat in.

8. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Ja, flash -fungarar- men det fungerar knappast bra. Det som finns i Desire idag är flash 10.1 lite. Det som kommer är flash 10.1 standard, alltså flash på riktigt - inte som dagens mjkvaru-emulator-skräp (i brist på bättre term)

9. DroidShout

DroidShout Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Annars är det bara roota över den när Nexusen får den??

10. cnord

cnord Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Ni får beakta att Hero, Magic och Tattoo inte sålde slut i Europa sin första vecka, såsom Desire och Legend har gjort. Android säljer just nu bättre än iPhone i USA, och eftersom Nexus fortfarande inte går att få med abonnemang är detta troligtvis till stor del HTC-telefoner som säljs. Så, om du har 100k telefoner med Sense i omlopp, eller 100m, borde påverka både viljan och hastigheten att uppgradera.

Dessutom kan man ju alltid roota sin Desire och trycka in FroYo-ROMen så fort den kommer om man skulle vara på det humöret. Själv är jag inte orolig för att min Desire skulle hamna efter. HTC borde inse att de har en unik möjlighet att greppa Android-marknaden, vilket en fördröjd uppdatering till 2.2 hade skadat.

11. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Räkna inte med det, om du ska köpa desire'n så köp den för vad den är och inte för vad den kanske kanske kanske får.

Om man ser tillbaka på HTC så har de visat en rejäl portion ovilja att uppdatera sina mobiler och ser hellre att vi kunder köper en ny mobil. Trist men så är den gråa kalla verkligheten idag.
    Angående flash så har ju HTC bakat in ett någorlunda bra flashstöd i deras egna gränssnitt SenseUi

12. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Det enda jag eg saknar på Desiren är betalapps! Kom igen nu Google.... jag vill ju betala!! :D

13. RedMarathon

RedMarathon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

14. Madeli

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

15. Sper

Sper Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Om HTC inte updatera en så eftertraktad mobil som Desire till 2.2 så kommer jag aldrig köpa en HTC igen. Om dom inte gör de så kommer åtminstone jag gå tebax till Apple!

Att inte få uppdateringar på en ny telefon för 5000kr låter väldigt dåligt.

16. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 490

MINA ENHETER

Roota o få alla uppdateringar. Inte ens garantin ryker så en no brainer.

17. Sper

Sper Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Japp, Jag kommer roota om de är enda alternativet för att få 2.2

Men å andra sidan så är de ovilja från HTC att hålla sina kunder nöjda i sådant fall.

Sånt man borde tänka på när man utveckla ett eget gränsnitt på Googles egna

18. Madeli

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Sant.... det kan man göra. Men jag känner inte riktigt att jag är tillräckligt kunnig för att ge mig på det... iofs så brukar jag lösa det mesta, men sen är jag lite rädd om min Desire fortfarande, så jag fegar än så länge :)

19. tkarki

tkarki Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Om det är så att man i 2.2 kan köra applikationer från SD-kortet så är det rätt stort motiv för att få fram den rätt snabbt från HTC också kan det tyckas med tanke på den begränsade mängden utrymme för applikationer idag...

Om man dock jämför med X10 som ska få "hör och häpna" 2.1 i Q4 så är det ju ändå inte så illa! Får vi 2.2 senast då till Desire så får man inte vara helt missnöjd, även om jag gärna skulle ha haft den idag... ;-)

20. Peter_l

Peter_l Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag är inte särskilt orolig över det. Jag har haft två HTC-lurar innan Desiren. En 3600, men där minns jag inte hur det var med uppdateringar, jag körde hemkokade i den hela tiden. Den andra telefonen var en Diamond av första generationen. Där minns jag att jag blev förvånad över att uppdateringarna kom rätt snabbt och hyfsat tätt. Nu hade jag inte telefonen mer än ett år, men under den tiden kom det nog åtminstone två uppdateringar. Nu sålde ju Diamond rätt bra, så förhoppningsvis anstränger dom sig mer när det gäller storsäljare.

Ericsson däremot.... Dom har ju ett namn om sig att aldrig uppdatera. Min polare som är Ericssonfantast och har jobbat där hela livet, han har gett upp och kommer aldrig mer att köpa en telefon från Sony-Ericsson. Han har en driva med smarttelefoner som inte ens som nya fungerade bra. Han väntade förgäves på uppdateringar och buggfixar. Och ändå gick han på samma nit gång på gång och köpte nya telefoner från det företaget. Men nu har han som sagt gett upp.