Android 2.3/3.0 "gingerbread" till legend?

Diskussion i 'Legend' startad av Mr_Miyagi, 23 okt 2010.

  1. Mr_Miyagi

    Mr_Miyagi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Hehe, jag vet att jag kan tyckas lite smått otålig som startar denna tråd när vi Legend-ägare ivrigt väntar på att få 2.2 froyo till våra telefoner.

    Men det är ju kul att spekulera och det ryktas ju om att gingerbread är ganska nära release nu. Någon som vet om det finns några tekniska begränsningar till att köra denna android release på Legend? Froyo 2.2 har ju satsat mycket på prestandaförbättringar och vad jag har förstått så har man med gingerbread satsat mer på gränssnittet. Är detta något som vi Legendägare med HTC Sense kommer kunna dra nytta av eller bara något som gagnar de som kör vanilla.

    Om det blir ett sjysst gränsnitt så kanske det kan övertyga många Legendägare att helt sonika dumpa Sense och roota sin telefon och köra in någon sjysst gingerbread rom.

    Vad tror ni? Ordet är fritt... ;)
     
  2. Brundin

    Brundin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    741
    Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    Televox
    Telefon:
    Samsung galaxy s20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Televox
    Telefon:
    Samsung galaxy s20
    Platta:
    iPad pro 12
    Som jag förstår vill Google att alla android telefoner ska använda deras gränssnitt i framtiden, och att gingerbread är ett steg på vägen :)
     
  3. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Hmm tror jag läst 1 gig processor 512 RAM för ginger? Rätta mig om jag har fel nu som vet!
     
  4. jmkhenka

    jmkhenka Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Inga specifikationer för ginger är angivna eller publicerade. Allt är spekulationer, vad man dock vet är att ginger ska vara riktat mer mot paddor än telefoner (Galaxy paddan är ju dock bara en STOR telefon), så vad exakt vi ska hoppas på vet jag inte.

    men med stor sannolikhet kommer vi inte få det officielt men cyanogen lär ju komma ut med det och nån lär ju porta det till Legend o fler telefoner med tiden, men jag tvivlar på att nån nuvarande telefon kommer få nån nytta av den då inga av key-features som google pratat om är riktigt ämnat för telefoner eller enheter med mindre än 7 tums skärm.
     
  5. Raketostkostym

    Raketostkostym Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Förhoppningsvis kommer någon form av portning av Cyanogenfolket. Förhoppningsvis utan att lämna ut alltför mycket godis. :)
     
  6. Dawe

    Dawe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    De ända som vet med säkerhet om en viss telefon klarar av en version av android är ju google. Utifrån de rykten som gått om 3.0 versionen är det ju inte ens säkert att den kommer att komma till någon telefon utan endast till de tablets som kör android. Så vem vet. En sak är då säker nexus one kommer att få 2.3 osv tills den nu hårdvaran i den telefonen inte kommer att klara av en ny version.

    Det är bara att vänta och se helt enkelt. Ingen kan säga att en telefon kommer att få respektive inte kommer att få t ex android 2.3 mer än möjligtvis de som inte ens kan köra android 2.1.

    Det här en av nackdelarna med android. Man får väl se hur det står sig i långa loppet jämfört med de tillverkare som kör andra system varav de uppdaterar det och släpper det till alla sina telefoner.
     
  7. Norsehawk

    Norsehawk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 213
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Google har inte angett några specifika systemkrav i detalj. Allt som både du, jag och andra har sett är rykten. Så även telefoner som Legend och Desire Z kan mkt väl kunna få Pepparkakan, ja. Men ni Legend-nissar måste väll först få FroYo innan ni börjar spekulera om Pepparkakan. ;)
     
  8. Raketostkostym

    Raketostkostym Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Nu ska vi inte vara sådana. Många som har rootat kör froyo och är lite sugna på pepparkaka också faktiskt. ;)
     
  9. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Klart som korvspad att det är rykten. Hela denna tråd är rykten. Och nej. Vi behöver inte få Froyo innan vi spekulerar. Det går väldigt bra endå. Men tack för omtanken!