Android 2.3

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av dRiN, 6 dec 2010.

?

Kommer 2.3 att bli portad. Och att det flyter bra?

1. Såklart, det är ju Desire vi pratar om.

195 röst(er)
    88,6%
  2. Tvekar en aning. 2.3 är nog anpassad för nyare mobiler.

25 röst(er)
    11,4%
  1. dRiN

dRiN Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tror ni Gingerbread kommer att kunna portas till Desire? Eller är det bara en tidsfråga. Och möter Desire de kraven Gingerbread behöver i hårdvara?

2. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Ursäkta mig för min nyfikenhet, men läser du inte andras relevanta trådar om just detta? Det finns en bunt som handlar om just det här bara du kollar lite. ;)

Men ja, det kommer till Desire också.

3. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Jo, 2.3 kommer att portas till Desire. Dock tror jag knappast att HTC kommer att skicka ut 2.3 utan vi får den via de skickliga gubbarna vid xda.

4. ninjazin

ninjazin Hedersmedlem Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    345
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7
  5. cnord

cnord Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Kanske är en dåres hopp, men jag hoppas fortfarande att HTC ska släppa 2.3 till Desire. Den ska ju nästan säkerligen ändå till Desire HD och framförallt Desire Z (samma upplösning som Desire). Det enda som sätter pinnar i hjulen är att de ev. väljer att endast släppa 2.3 med "Nya HTC Sense" i vilket fall man får roota och låta xda-gubbarna lösa biffen :)

6. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Jag tror inte htc kommer släppa 2.3 till desire (men jag blir självklart superglad om dom gör det ;)) ... däremot tvekar jag inte ett dugg på att den kommer portas till desire. Adam är redan på god väg.

7. Mathias1

Mathias1 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Hmm...Ingen Sänns rom då..

8. tkarki

tkarki Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

2.3 verkar ju inte kräva mycket mer av hårdvaran vad jag kan se så jag har svårt att tro att det kommer vara problemet.
    Frågan är ju hur stort intresse HTC kommer att ha att porta det, måste säga att uppgraderingen känns mycket mindre än 2.2...
    Så jag kan nog leva utan den, så länge det inte kommer något spel som jag vill ha som kräver 2.3. ;-)

9. Norsehawk

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Grabbar, jag trodde vi redan rett ut både Pepparkakan och nya HTC Sense och att allt var glasklart. Om inte så citerar jag mitt inlägg från 2010-10-21, 14:03 som jag skrivit i denna tråd:

Jag förstår fortfarande inte varför en del grubblar om det än idag... o_O

10. Madeli

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

vad har pepparkakan med nya htc sense att göra?

11. Norsehawk

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Kanske inte något ännu. Men låt mig ställa denna fråga till dig: Finns det några som helst tecken på att Desire INTE skulle få det? Om ja, i så fall VILKA?

Desire har precis samma prestanda som N1 vilket innebär att den har precis sammaförutsättningar. Att Desire inte skulle få Android 2.3 skulle vara riktigt bisarrt.

För flera månader sedan har jag också berättat (känns lite tjatigt att behöva dra upp samma vals igen faktiskt) vad HTC själva sagt till mig, och de har sagt att den SKA komma. Däremot NÄR den kommer visste de inte.

12. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 196

MINA ENHETER

Lål på gingerbread som adamG har gjort. Den har gjort min mobil helt omöjlig att använda.

13. Neonbrun

Neonbrun Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

" This is HIGHLY experimental and there are still a heck of a lot of bugs to be worked out "

Ärligt talat, vad förväntade du dig... ;)

14. Madeli

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Det finns inga tecken varken för eller emot vad gäller pepparkakan... Jag skriver vad jag tror! Vill du tro motsatsen så gör det. Men jag förstår inte varför du kommer in här och snackar om nya htc sense när det gällde pepparkakan? Och jag tror inte att HTC kommer släppa pepparkakan till Desire. Någon gång måste det ju bli ett stopp på alla uppdateringar ÄVEN om Desire har all prestanda som krävs. Jag var skitglad att vi fick froyo, det räcker för mig. Men som jag oxå skrev så skulle jag bli skitglad OM vi får pepparkakan. Sen behöver du väl inte komma in här och säga att detta är diskuterat redan när det inte är det? Detta är ett forum där man diskuterar! Och just nu handlade det om pepparkakan inte om htc sense. Sen va någon sagt till dig i telefon har jag lärt mig sen innan att det inte är att lita på. Varför är det du hört så trovärdigt?

15. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 196

MINA ENHETER

Haha, inte mycket alls. Ville mest testa för skojs skull. Läste flera som sade att deras telefoner blev så sega så de gick inte att använda :P

16. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Det är väl inte så konstigt då dom inte har släppt 2.3 ännu. Den är bara baserad på sdk'n och inte aosp.

17. Norsehawk

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Jag har inte sagt att man ska sluta diskutera, men det känns bisarrt att dra upp samma frågor om å om igen. "När ska Gingerbread komma? När kommer det? Kommer det komma till Desire? Kommer det komma i år?" etc. Låter det bekant kanske? Det är inte längre diskussion, det är bara TJAT på något som KOMMER. Jag kan nästan sätta min Desire på att Google kommer dela med sig den till HTC och Desire, men inte i år. Förstår bara inte varför all pessimism helt plötsligt? Är du så himla negativ IRL eller? o_O

Jag har (till skillnad från många andra pain-in-the-ass-nördar) frågat personen i fråga EN gång om detta, och då sa han att den skulle komma och att den skulle boosta upp telefonen med 90% (jmfr FroYo som endast boostade 10%). Och det var det ENDA han visste vid den tidpunkten!

18. Broderbluff

Broderbluff Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

varför tror folk att inte gingerbread kommer flyta bra på en desire? Den släpps officiellt till nexus one som har exakt samma hårdvara som desire.

Men det kommer inte finnas någon bra rom förens 2.3 är släppt till Nexus One, och aosp är släppt, då vi kommer använda samma kernelkällkod som den, som vi gör i nuvarande roms utan sense.

19. Madeli

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

eh.... hehe... vaddå, negativ IRL? börja inte med personangrepp nu bara för att jag inte tror som du. Jag är realist, och väldigt logiskt tänkande. Om alla trodde/tänkte lika hade vi inte behövt forum ;)

20. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Vi som varit med en längre stund i smartphone världen har sett hur knapert det har varigt med uppdateringar, se bara på heron som var HTC's första riktiga android hit.
    Sen att froyo bara skulle ha boostat med 10% är okunnigt så det ryker, har du inte hört om JIT? Det gav ~200-500% boost i vissa program/spel.

Edit: Kan lägga till att jag blev lite mer optimistisk till att Desire ska få officiellt 2.3 efter att jag hade sätt google's video om 2.3. Det finns ganska många orsaker till varför de borde slänga ihop 2.3 till Desire. Dock bryr jag mig inte då jag tycker sense är bloatware och bara fragmenterar android.

Last edited: 7 dec 2010