Android 3.2 på gång

Discussion in 'ASUS' started by pmugghc, Jun 21, 2011.

1. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Enligt thisismynext så ska 3.2 komma inom några veckor, med bla:

Lastly, we’re told that 3.2 will offer some bug fixes and improved hardware acceleration, as well as updates to Movie Studio, Movies, Music and widgets. Not bad for a quickie point upgrade less than a month after 3.1.

Har Asus Sverige närmare info om när vi kan få den ?

Artikeln:
    http://thisismynext.com/2011/06/20/android-honeycomb-3-2-coming-summer-seven-inch-tablets-qualcomm-processors/

2. DSD

DSD Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Enligt artikeln så skall Motorola släppa sin uppdatering för Xoom till Android 3.2 inom några veckor.

3. Oshcar

Oshcar Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

3.2 var väl anpassat för 7tums tablets?

4. DSD

DSD Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja det stämmer den har stöd för 7-tums tablets, men den kommer fortfarande att stödja även 10-tum. Android 3.2 har även stöd för Qualcomms Dual Core, men man stödjer fortfarande Tegra som Transformer har.

Utöver det utökade stödet för 7-tums tablet och Qualcomm Dual Core så har man även gjort förbättringar som pmugghc nämner ovan. Vilket är intressant för Transfomer.

Last edited: Jun 21, 2011
  5. Swesnow

Swesnow Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Det käns väl ganska dumt av google att släppa 3.2 när de några veckor tidigare har pratat om att det ska bli slut på fragmentering inom android i och med 2.4. Enligt mobil.se så är 3.2 en oofficiell modifiering av Huawei och det verkar även som att Huawei blir de ända att få denna uppdatering. Även att google och asus skulle vara knäpptysta om detta är ganska otroligt. Dock så hoppas jag verkligen att vi får 3.2 innan 2.4.

6. DSD

DSD Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag uppfattade det som att 2.4 är för mobiltelefoner och 3.2 är tablets.
    Känns väldigt konstigt att vi skulle få 2.4 till vår Transformer.

thisismynext.com nämner också att Motorola Xoom skall få Android 3.2.

Last edited: Jun 21, 2011
  7. SwedBear

SwedBear Teen Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge
    Telefon 2:
    Samsung S6 Edge
    Telefon 3:
    iPhone 6s
    Platta:
    Nexus 9
    Platta 2:
    Nvidia Shield Tablet
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV. Samsung Gear S2 Sport.
    Icecream är tänkt att bli OS'et som ska fungera till både Tablet och mobil men det är väl ingen som direkt vet vilket versionsnummer det i slutändan kommer få. Finns väl möjlighet att det fortfarande kommer vara 2.x och 3.x-grenar, dock från samma grund (Icecream). I så fall skulle det vara bra att de "synkade" så att 2.4 och 3.4 är samma version, bara för mobil och tablet.

Eller så kanske de borde hoppa till 4.0 för IceCream för att markera att det är en ny sammanslagen version .... vi får väl se.

/B

8. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Thisismynext säger ju att "others LIKE the Xoom" ska få den, jag tolkar det som de andra 10.1 plattorna inkl Asus. De hade det från 3 källor. Det blir ju inte mera fragmentering, utan stöd för andra storlekar, fixar och förbättringar, ung som 3.1.

Sent from my MB525 using Tapatalk

9. NorthBridge

NorthBridge Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Ett operatviv som fungerar för olika stora plattor OCH för mobiler ligger väl i allra högsta grad i Asus intresse... Jag tänker på deras nya, i min mening smått galet roliga, Pdafone.
    Sen blir det ju lite knepigt att blanda in operativ till mobil, när vi sitter med plattor.
    Själv ser jag framför mig hur Google, ihop med hårdvarutillverkare som Asus, kommer att bygga in stöd för olika hårdvaror. Jag tror inte att vi kommer att nöja oss med att t.ex. skrivare bara fungerar via cloud eller andra krångliga lösningar. Jag för min del vägrar nöja mig med att vara inlöggad på mitt google-konto i google chrome, och därefter vänta i flera minuter, innan mina dokument blir utskrivna.
    Nej, jag tror att Honeycombs uppföljare får mer hårdvarustöd.

10. mullcom

mullcom Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag hoppas verkligen att transformer inte glöms bort nu av allt Asus hittar på utan forsätter med utväckla transformer. det här med uppdateringar är verkligen välkomnande för transformer känns alt ifrån snabb. vissa spel laggar eller går segt. nu kanske de inte är anpassade till tablet ioförsig men får ändå en känsla av att den borde vara snabbare i svars tider när man är inne i UI

11. stantemo

stantemo Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

jag har inte märkt att min platta är slö. kör galaxo on fire (eller vad det heter) och det flyter på hur bra som helst, inte ens laddning av bana tar tid. Samma spel till min O2X flyter på lika bra men där är laddtiderna skitlånga.

12. Exicutor

Exicutor Teen Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    Telefon 2:
    iPhone SE 3
    Platta:
    Apple iPad (3rd Generation)
    Övrigt:
    Google Home
    Jag vill ha bekräftelse från Asus huruvida Transformer kommer på Ice Cream Sandwich.
    Snälla Asus, svara mig!