Fråga: android 5 elende

Diskussion i 'Galaxy S5 - Allmänt' startad av uen, 14 feb 2015.

1. uen

uen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Har en s5 uppgraderad till android 5.0. Fin, guldfärgad och inte minsta repa. Nån som har en EJ uppraderad och kan tänkas byta telefon? Har försökt nedgradera men får fan inte ens hem filen. Eller om någon kan göra en steg för steg beskrivning (som stämmer) av hur man går till väga. Please hjälp en gammal man. Eller är det omöjligt? Isåfall sätter jag den i skruvstycket och drar åt stenhårt. KNAAK....
    Mvh

2. uen

uen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Ok om vi säger såhär: Jag är villig att betala antingen för info om hurdant det går till eller också att någon gör jobbet. Borde va lättförtjänta pengar för den som kan jobbet?

grillen gillar detta.
  3. Hänglås

Hänglås Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    Varför vill du nedgradera?

4. uen

uen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Den blev ju annorlunda jag med en del år på nacken och halvtaskig syn är beroende av tydlig info på skärmen nu ser man ju inte direkt var man ska trycka. Kan lika gärna skaffa iföön dom är också helt hopplösa. Sen drar den ur batterit och dom har ju ändrat t.ex. uppe på skärmen kan man ju dra ner och ställa ljud/vibration/tyst. där har dom tagit bort tyst-läget. Undrar varför, ren klåfingrighet. Sen kan man inte ställa in vilket lösenord man vill det ska va "minst en siffra" och sånd där larv. Fan det bestämmer väl jag???

5. kalleboston

kalleboston Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    194

MINA ENHETER

6. uen

uen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Tack kalleboston nu har jag nog att läsa en stund.
    Mvh :-)

kalleboston gillar detta.
  7. kalleboston

Mottagna gillanden:
    194

MINA ENHETER

Hoppas det löser sig. I feel your pain.

8. uen

uen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Man är hoppfull men odin hittar inte telefonen när man kör den via wine. (kör ubuntu 14.04). Ska installera nåt som heter virtualbox och försöka få in nån windowsversion där. Annars blir jag nödsakad att låna någons windowsdator. Vi får se...

Edit: Börjar bli sent. Får inte kontakt med telefonen från windows under virtualbox. Måste ha tag på en windowsburk.

Last edited: 15 feb 2015
  9. kalleboston

Mottagna gillanden:
    194

MINA ENHETER

Finns något som heter Heimdal för Linux. Kolla det.

10. uen

uen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Kollar tiden 17 timmars harvande på diverse datorer. Guiden stämde t.o.m. punkt 18. Så långt ok. Sen vägrar den såklart boota...
    Det värsta är att sen funkar inte guiden längre, inget av volume upp/ner + home + power fungerar den bara startar om.
    Så vad gör man, skruvstycket eller tillbaka till butiken? Finns garanti kvar men vart ligger kvittot??
    jaja vi får se vad det blir fast nog lutar det åt skruvstycket haha.

11. uen

uen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    SÅ: Varning för guiden i inlägg 5 i denna tråd, min galaxy S5 blev oanvändbar helt och hållet.

12. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Det låter som om du måste göra en fabriksåterställning... Det gör du genom att dra ur batteriet, stoppa in det igen, starta telefonen genom att hålla inne volym upp + hemknappen + powerknappen. Sen väljer du wipe data i menyn. Men tänk på att då rensas allt i telefonen, men om du inte ens kommer in i telefonen så har du inte mycket till val...

Var bor du? Om du bor i Göteborgstrakten så skulle jag kunna hjälpa dig att få ordning på luren...

13. mange76

mange76 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 450
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro
    Platta:
    iPad Pro M4
    Funkar det inte bara genom att välja fabriksåterställning i menyn inställningar? Raderas det olika beroende hur man fabriksåterställer?

14. uen

uen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Pryltokig: hyggligt av dig men jag bor nog mera i Stockholmstrakten fast norr om. Tack ändå.

Volym upp + home + power funkar inte längre håller man en bra stund startar den om och sen hänger den sig igen. Sicken lustigkurre. Men jag hittade kvittot så nu får vi se om det var till fördel att köpa hos en liten lokal handlare.

15. Pryltokig

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Den återställs likadant varesig man återställer via inställningar eller via recovery menyn (när man startar med power + volym upp + hemknappen), men om man inte ens kommer in i mobilen för att den startar om sig direkt så måste man göra det i recovery menyn.

16. Pryltokig

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Om man håller inne knapparna för länge så går den inte in i recovery menyn, tricket är att släppa knapparna när den blåa texten dyker upp i vänstra hörnet (står något i stil med "recovery menu").

Testa igen innan du lämnar in den, för du kommer bli av med telefonen i minst 3 veckor, jag lämnade in min för att glaset hade släppt från displayen och var utan den i 7 veckor...puh!