Oneplus 3 quick review Oreo 8.0.0
Suttit och lekt runt med den strax över en timme nu.
Det enda jag märker på minussidan är att McDonaldsappen kraschar vid omstart av telefonen.
Det fåniga "Never Settle som skrevs med penna" har de tagit bort, nu ser det ut "som innan" när den bootar upp.
Tyvärr måste man fortfarande scrolla NER när man ska godkänna inkommande samtal. Jag tycker detta är irriterande, jag swipar upp när jag vill godkänna något (eller åt höger), det är klart naturligare att röra tummen upp än ner också. Fattar inte varför de envisas med detta !
Rent visuellt ser det ut exakt som innan så när som på att ikonen för google play inte är fyrkantig, nu är den rund istället. Samt att minräknaren ser något annorlunda ut, men jag kan inte säga exakt vad som är annorlunda...kan vara att = tecknet är orange nu (men det var det kanske innan med ?)...nåväl !
Min telefon fick 149787 i antutu-testet. Det är ungefär som innan, jag har legat runt 144-146 k där innan på min 3 (obs ej 3T) - Men ändå är det något som gör att jag tycker den är mer responsiv än innan. Det känns som om hela systemet var snabbt som fasen innan, men att det nu är blixtsnabbt (kan vara inbillning också såklart).
Last edited: 14 oktober 2017