Jag har en fundering, vad är det med android å push? Det har aldrig funkat bra av alla telefoner jag haft. Någon som vet hur man kan få "real time push" som ios kan erbjuda? Någon instöllning eller vad? Gmail är appen som kan ge push. Ingen annan. Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2
De fungerar för mig. Kolla under apn om du har proxy och port där. Om du har det, ta bort dem. Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
Menar du att du aldrig får push-meddelanden från de appar du nämner? Du måste alltså gå in i varje app och starta en uppdatering?
Vet inte vad du har för telefon men. Inställningar -> mobila nätverk -> åtkomstpunktsnamn Edit jag med. Läste bara halva din text, glöm detta. Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
Jag brukar få problem med det där efter en romflash och återställning i Titanium. Det brukar dock lösas om jag loggar ut och loggar in i apparna igen eller om jag avaktiverar och sedan aktiverar notifikationer igen i apparnas inställningar.
Som lassekongo säger. Efter återställning slutar push funka. Jag brukar rensa data på sådana appar efter återställning. tptlk hd
... eller kanske möjligen installerat någon task-killer som slår ihjäl de appar som borde uppdatera sina data? m v h Henrik
Om du går in i Systeminställningar -> Dataförbrukning och sen trycker på Meny-knappen så kan du välja "Auto sync-data" (Har min telefon på engelska). Då sätter den igång all sync. Sen får du gå in i varje konto under Systeminställningar för att stänga av det du inte vill ha igång. Så fick jag igång sync till Twitter, Mail osv.