Android appen "Perfect keyboard"

Diskussion i 'Applikationer' startad av wizl87, 21 aug 2011.

1. wizl87

wizl87 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tja

Tog hem appen perfect keyboard igår. Men inga ord är med i ordlistan eller vad man skall säga. Bara ifrån min telefonbok. Jag tog gratis versionen. Men alla ord dom svenska orden borde väll finnas med ändå? Jag får spara alla ord hela tiden & det tar evigheter att skriva sms då.

Tänkte om nån mer kanske hade en galaxy s2a med samma app och kan förklara. Måste jag köpa den riktiga versionen eller kan jag ladda ner/ändra något i inställningarna? Och sen finns det ju 2 st gratis versioner.

*edit* jag använder qwerty tangentbordet.

Tack på förhand.

2. marcusn97

marcusn97 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Har du checkat så du har valt svenska inställningar, så den inte är inställd på engelska?

3. wizl87

wizl87 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Den är på Engelska och Svenska..

4. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Ta endast svenska då?

Sent from my LG-O2X

5. wizl87

wizl87 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Den är det nu. Men det står "Svenska - Dictionary not installed"
    och jag hittar ingen ordlista för Perfect keyboard. Bara “Scandinavian Keyboard”.
    Men det är Perfect keyboard jag vill ha.

Ingen med perfect keyboard appen till sin galaxy s2a?

Last edited: 21 aug 2011
  6. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    988
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
  7. wizl87

wizl87 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Fungerade, men många ord saknades.
    Tack i vilket fall.

8. johankock

johankock Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köpt version

Igår laddade jag ner den fria versionen av Perfect keyboard och sedan svensk ordbok. Detta för att kunna skriva med T9. Gick dock inte att byta språk. Efter fyra timmars traggande avinstallerade jag skiten. Idag har jag istället valt köpversionen. Då visar det sig att T9 inte finns som alternativ. Ska man skratta eller gråta? Vad är då poängen???

9. johankock

johankock Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Med risk för att bli tjatig. Kan någon av dom unga, snabbtänkta på denna sajt hjälpa mig en gång för alla? Jag har installerat Perfect keyboard på min Samsung, eftersom det är omöjligt för mig att skriva med tagentbord. Dock finns det ju inga svenska ord installerade. Har laddat ner både "Swedish for Perfect Keyboard" och "Swedish dictionary", men det fungerar inte ändå. Nu skrivs det även om Skandinavian dictionary. Hur komplicerat kan det bli? I min Samsung har jag ju ursprungligen en svensk ordlista, som fungerade till mitt ursprungliga Samsung tangentbord. Varför kan man inte koppla in den? Om jag gjort rätt måste "Swedish dictionary" vara den sämsta ordboken i världshistorien. När jag skriver med T9 känner mobilen inte igen ett enda ord. Som det är nu får jag sitta och skapa en egen ordlista. Tror man behöver typ 50000 ord för at ha flyt! Om man öppnar "Swedish keyboard" står det "To choose the Swedish dictionary, press and hold the ?123-button at the keyboard, select Settings, scroll down and check Choose dictionary. Then select Dictionary language and select Swedish". När jag trycker på min ?123-knapp, får jag upp:

Perfect keyboard settings
    Inställningar för ordförslag
    Vibrate and Sound
    Gestures
    Layout
    Appearance
    LanguagesBackup/Restore

Om jag trycker på Language, får jag upp:

Inmatningsspråk
    Dra med fingret på blanksteg om du vill ändra språk

Jag har hållt på med det här i tre dygn nu! Först laddade jag ner Free version. Då gick det inte att välja språk. Sen avinstallerade jag det och köpte Perfect keyboard. Då gick det inte att välja T9. Nu har jag alltså ingen ordlista!