Android + Audio Pro WF100 usb donglar

Diskussion i 'Allmänt' startad av fidde, 21 dec 2010.

1. fidde

fidde Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

2. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    218

MINA ENHETER

Att få det att funka innebär en tre-stegs-raket:

1) Din android-platta måste kunna agera som USB host, inte bara ett USB device.
    2) Linux måste ha de drivrutiner som krävs för hårdvaran som ansluts till USB-porten.
    3) Ditt ROM måste ha en Linux-kärna eller en modul med den aktuella drivrutinen.

Jag visste inte ens att det fanns android-enheter som kunde agera som USB host. Dock verkar det ju som om den här plattan klarar av det. Enligt http://maxever.en.alibaba.com/product/377760843-209788971/10_inch_GPS_Tablet_PC_Flytouch_2.html :

Jag ser dock ingenting om att den skulle kunna hantera ljud via USB. Tangentbord, mus och flash-disk har ganska standardiserade interface, men jag ställer mig tveksam till att man skulle kunna koppla in ett godtyckligt 3g-modem till USB-porten.

Så, med reservation för att jag inte har någon egen erfarenhet av den här plattan gör jag ändå ett försök att svara på din fråga:

Nej, plattan tycks inte ha stöd för det ljudkortet out of the box. Rent hårdvarumässigt tycks dock stödet finnas där. Du behöver "bara" verifiera att Linux har drivrutiner till hårdvaran, alternativt skriva drivrutinerna själv och därefter koka ihop ditt eget ROM med denna drivrutin och trycka in den på plattan efter att du rootat den.

m v h Henrik

3. fidde

fidde Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

4. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    218

MINA ENHETER