Fråga: Android baserad bilstereo i Skoda Fabia 2010 / 2011

Discussion in 'Android Auto' started by Zirob, Apr 6, 2021.

1. Zirob

Zirob Kid Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S10, Xiaomi Mi 9

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S10, Xiaomi Mi 9
    ROM:
    -
    Hej,

Jag har kommit över en Fabia men är inte nöjd med den "Skoda Swing" enheten som sitter sen original utan är på jakt efter en billig och bra bilstereo och kom tänka på att det borde finnas ett flertal android baserade enheter och visst gör det det. Men jag tänkte höra om någon gjort liknande redan och om det finns råd att få kring området.

Är alltså på jakt efter råd på en android baserad bilstereo som passar i en Skoda Fabia Mk2 2011.

Tacksam för svar

2. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    De flesta kinesiska android head units som kör en "fullversion" av Android är i regel rätt dåliga och har ofta mycket buggar.

Hade överväg en enhet från tex Sony, Panasonic eller Kenwood istället, med stöd för Android Auto. Du behöver bara ha rätt adaptrar och sedan en "fascia plate" som passar din bil/har rätt antal DIM (1 DIM eller 2 DIM). Googla bara på det + bilmodell, så hittar du rätt. Vad som kan vara lite struligt är att få mediakontrollerna på ratten att fungera, knepigt att hitta rätt adapter ibland.

Typ: https://www.amazon.se/-/en/dp/B07GL...4a310456a9071&language=en_GB&ref_=as_li_ss_tl

Last edited: Apr 6, 2021