Android batteri optimering

Diskussion i 'Allmänt' startad av Swedish Berserk, 10 jun 2012.

1. Swedish Berserk

Swedish Berserk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej! Har en Xperia Arc och funderar på hur jag ska kunna få ut mer batteritid. Som det är nu får jag ca 5-6 timmar ur den. Jag surfar och kollar Google+ och liknande.

Jag var inne igår i inställningar - batteri och såg att Ubuntu One appen drog mellan 30-35% av batteriet. Tycker det låter väl högt med tanke på att skärmen drar runt 30-40% som det är inställt nu.

Jag prövade att tvinga avslutning på Ubuntu One utan resultat. Det verkar som att den synkar konstant mot molnet för att se om man laddat upp något nytt där. Ska jag ta bort Ubuntu One appen och se om batteritiden blir bättre eller kan man på något sätt få den att inte dra så mycket ström?

Tack på förhand! :)

2. Isengard

Isengard Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    138

MINA ENHETER

ja testa och ta bort appen, annars kan du ju dra ner skärmens ljusstyrka och stänga av datatrafiken när du inte använder den

3. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Dropbox synkar inte hela tiden utan bara när du accessar filerna i appen. Om du inte måste ha just Ubuntu One så tycker jag det är ett bra alternativ.
    Google Drive skulle jag helst föreslå, men tyvärr så finns det inte någon Linux-klient ännu. Dropbox har det och fungerar bra ihop med Nautilus.