Hej på er alla! Vill/ska köpa mig en ny mobil. Det står mellan Android eller Iphone - om man ska tro butikssäljarna. Hur ska man veta vad som passar när man aldrig haft/provat något av det? Nåja, jag försöker hänga med i vad som skiljer och kan nog det fundamentala. Så som jag använder mobilen idag skulle jag säga - 1.samtal 2.SMS 3.MP3 4.GPS 5.Foto Är det så att bägge ovanstående är overkill till det bruket? Har ej haft ngn touchmob förut. Har använt SE/Nokia - senast N95 8Gb. Har några funderingar ang. Android ; Måste man ha Googlemail/-konto? Är surfabb. "ett måste"? Hur betalas t.ex "Tryandbuy" apps? När det gäller musik - är samtliga lika bra/dåliga som uppspelare - vill gärna ha ett komplement till min IAudio D2? .......många frågor och jag har, OM det blir Android, nog en favvo - HTC Legend.
Kan det vara så att jag ska stanna på "traditionell" mobil typ C5/E72/W995??
Kikade även på en HTC HD Mini och den gillade jag också - dock WinMo 6.5
.....vad tycks om den? Varken Android eller Iphone där iofs. Känner folk med både Iphone och HTC/Samsung men det blir mest pajkastning mellan lägren vid jämförelse. Vad har ni för åsikter/rekommendationer? (edit - kanske skulle ligga under köpråd?)
Last edited: Aug 14, 2010