Hej, jag vill ha android på min laptop och behöver hjälp och tips från er. Hur gör man för att få igång det och vad rekommenderar ni sen när man väl har det installerat? Jag vill ha det i fullskärm och att det ska flyta på utan lagg.
Om du vill använda det som ett riktigt OS bör du titta på android-x86, ett projekt för att porta det till datorer. Vill du bara testa det kan du installera senaste versionen av Android SDK och köra emulatorn. Numera har den viss GPU-accelerering men den emulerar fortfarande ARM så vitt jag vet. EDIT: Det verkar finnas en officiell x86-image till emulatorn nu också.
så vilken är det som gäller då? var hittar jag den officiella? jag är helt ny på denna front och behöver en knuff in sen kommer jag förmodligen kunna räkna fram vissa svar själv med tiden
Det beror som sagt på hur du tänkte använda det. Vill du boota till Android och köra det helt native så installera android-x86 som jag länkade till. Vill du mest testa appar etc. är det bättre att installera Android SDK.
Du kan även ladda ner en launcher så vips så har du en Emulator av 2.3.4 (om du har beta-1) men det ska gå även i äldre versioner
Någon som kanske kan göra en bra guide om hur man skaffar sig en Android emulator? Alla andra som man hittar är så krångliga och ger ej tillräckligt med information.
Jag söker också en emulator till Windows. Har provat BlueStacks vilket jag tyckte fungerade både bra och lätt. Problemet i mitt fall var att den inte hade stöd för svensk qwerty-tangentbordslayout från Windows. Självfallet la jag till svenska och provade en hel drös med olika tangentbord från Play store, men inget fungerade klockrent. Var det inte åäö som fungerade så var det specialtecken etc. Någon som har nån lösning på detta?