Android hänger sig efter start

Diskussion i 'Magic' startad av lilja, 9 maj 2010.

1. lilja

lilja Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hjälp, min Magic hänger sig och startar om efter att jag slagit in pinkoden. Den fungerar en kort stund och känns seg innan det händer.

Vad jag vet har jag inte installerat eller ändrat något. Det jag gjorde igår var att testa wiered tether och wierless tether for root users. Kan det påverkat något?

Om jag sätter i ett annat sim-kort eller kör utan fungerar det fint.

Jag har en rootad Magic med Cursor Sense.

Någon som har en aning om vad det kan vara? Kan man se någon logg någonstans i telefonen?

2. hensu

hensu Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

3. lilja

lilja Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, låter ju lovande men jag har lite problem att göra det där. Jag är lite osäker på om min drivrutin är installerad korrekt då jag har ominstallerat datorn efter att jag grejade med telefonen förra gången.

När jag kör "adb devices" verkar min telefon dyka upp. Skriver jag då "adb push Updater.apk /system/app/" får jag "Read-only file system". Ska jag köra detta i fastboot eller nåt? För i fastboot hittar inte adb min enhet?

I wikin står det att det ska finnas en usb katalog i sdk:t men jag hittar ingen sådan?? Jag laddade ner den versionen som länkas till från CursorSense-tråden här i forumet. Ska jag köra SDK Setup.exe?

Hur fixar jag detta? Känns som ett nybörjarproblem men jag får inte till det :ehm:

4. hensu

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

kör adm remount då borde filsystemet inte vara read only längre.

5. lilja

lilja Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja precis, jag körde "adb shell mount -o rw,remount /dev/block/mtdblock3 /system" som jag hittade på en annan sida.

Nu verkar det fungera. Tack så mycket för hjälpen. Jättesnällt! :D

6. Sledgeman

Sledgeman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Annars är det bara att ringa sin operatör så skickar dom ett nytt simkort till dig. Gamla simkort klarar inte nya uppdateringarna för 3g. Jag vet inte riktigt vad fixen från xda gör men misstänker att man inte kan utnyttja de nya grejer dom uppdaterat 3g med om man använder den fixen. Väntar själv på ett nytt sim från Telenor.

7. lilja

lilja Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, vad sa du för att få ett nytt sim och kan du använda ditt gamla under tiden? :)

8. hensu

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

fixen från xda lägger bara till ett uppdateringsprogram som inte ens verkar göra något, dem kontrollerar nog bara om det finns android uppdateringar. den har då inte ställt till med något konstigt för mig.
    om du tror att det är simkortet så är det bara att ta ur simkortet, starta telefonen och koppla upp på ett trådlöst nätverk så kommer man märka att telefonen lägger av ändå just pga att den vill köra uppdater programvaran när den väl har data uppkoppling.