Android Handbok

Discussion in 'Appförslag och idéer' started by rufy93, Nov 23, 2010.

1. rufy93

rufy93 Senior Droid Medlem

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Hej!

Jag och en vän kommer som projekt arbete i trean göra en Android handbok för folk som nyss har anlänt i Android-världen.

Jag vore jätte glad om ni kunde förslå vilka saker som skulle vara bra att ta upp i den.

Det vi har tänkt ut för tillfället är att behandla de allra grundläggande funktioner i en smartphone (Telefondel, Kontakter, Kalender, Homescreen, Meddelande) men vi vill även behandla andra saker som kan vara svåra för en nybörjare för att förstå ifrån början.

Vilka saker skulle det kunna vara?

2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

MINA ENHETER

Ska det vara för en användare? Inte utveckling?

Förslagsvis bör ni nog rikta in er lite mer på målgruppen känns det som. Ska det vara 20åriga Jeppe som tagit steget in i den riktiga världen istället för iOS eller är det 86åriga Agda?

Grundläggande teori kring mobiltelefoners batterier kanske. Det är lite finurligt hur många som fortfarande tror att du måste ladda den minst 8 timmar osv.

Taskkillers vara eller icke vara är också ett intressant ämne. Mycket är väl tycke från användare och forumskribenter så det kanske inte är så bra rent källmässigt.

För övrigt, vad är projektarbetet i för ämne? Eller det blir väl snarare, vilket ämne är er lärare verksam i? Bara lite intresserad, känns som ett väldigt samhällmässigt/svenskamässigt bokprojekt mer än tekniknörds påhitt till projektarbete egentligen. Jag tror dock det är det senare...

3. b.lindahl

b.lindahl Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tycker applikationers betydelse för hur bra en smartphone upplevs ska vara med. Jag har flera kompisar som knappt eller inte alls laddat ner några apps vilket i mina ögon gör att de verkligen inte fått ut vad de borde av sina telefoner. Det är ju till mångt och mycket de som gör telefonen.