Hur pass mycket rekommenderas en SMART-TV Dongel? Vad är era egna erfarenheter kring denna produkt? Eftersom jag ofta kopplar in plattan till tv:n för att titta på Netflix med familjen så verkar denna lösning vara ultimat. Tillsammans med ett trådlöst tangentbord och en mus. Men har någon av dessa donglar en bra internetuppkoppling? Eftersom stream är hög prioritet vill jag ogärna ha lagg p.g.a dålig nätverksdel. Har sett många för priset av endast $50 vilket är perfekt, men en del har fått kritik eftersom lagg ofta är förekommande.
Tjena! Jag har köpt en mk 809II från www.tvsmart.se. Märkte inget lagg alls men jag köpte med en ethernet omkopplare till usb för att försäkra mig om bra uppkoppling. Men har inte behövt den. Enda som jag märkt laggar är när musen kommer för långt ifrån blåtanden. Kollade hockey live på 42tummare via viaplay i Torsdags funkade sjukt bra inget lagg alls. Men jag tror bara dom gamla modellerna laggar. Detta ska vara senaste med 4.1 Android jelly bean. Rekommenderar den 649kr. Bra support med när jag ringde. Nån som vet om den funkar med mobilt bredband? Ska prova till nästa helg i stugan tänkte jag.
Ser klart mest intressant ut. Blir antagligen ett köp av en MK809 II. Sent from my Nexus 10 using Tapatalk HD
Kör den med Tele2 mobila bredband, funkar bra. Men det beror väl på farten i uppkopplingen. Via WIFI dock, dålig Wifi i den måste stå nära routern.
Tack! funkade med comviqs mobila bredband , nog samma. Har inte haft problem hemma med sändningen utan det har funkat kanon med trådlösa. Dock tog jag med den till en vän då var det lite sämre med berodde nog på hans gamla modem. Han har köpt en med nu från Tvsmart.se och han är nöjd även fast han kör med kabel. Tror han köpte med ethernet omvandlare till usbn.