Android i bilen?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Jultomten, 2 apr 2015.

1. Jultomten

Jultomten Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

Jag har kollat runt lite men inte hittat lösning på mina problem, därför tänkte jag att ni här kanske kan hjälpa mig! Jag kör i vanliga fall IOS så är därför lite vilse inom android!

Det är så att jag fick den smarta idén att istället för att köpa en dyr dubbel-din bilstereo med gps och allt vad man nu vill ha så kan jag montera en surfplatta i bilen istället. Sagt och gjort, jag fick tag i en samsung galaxy 2 7.0 gratis och har nu monterat in den i bilen. För ljud så är plattan kopplad via aux till den befintliga stereon och för ström så kopplade jag in usb-kabeln i stereons usb-uttag.

Funktionen är perfekt och det finns inget att klaga på. Men när det kommer till att få det smidigt och användarvänligt så går jag bet.

Jag vill att plattan ska:
    Väckas från vilo-läge när den får ström via usb-kabeln (alltså när jag startar bilen) och då hållas igång hela tiden. När jag stänger av bilen och plattan inte längre får ström vill jag att den inom 2-3 minuter ska släckas ner och gå in i energisparläge där det mesta stängs av för att spara så mycket batteri som möjligt.

Det vore också trevligt om man på något vis kan ställa in vad det ska göra när den väcks ur viloläget, t.ex. starta upp spotify och sätta igång senast spelade playlist eller dyl.

Hur bör jag gå tillväga? Flasha den med någon custom rom? Finns det appar som kan hjälpa mig?

2. Hänglås

Hänglås Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    Allting går att lösa med appen Tasker, tålamod, googleskills och lite hjälp från Taskerfolket här på forumet.

Appen kan lösa allt du ville att plattan skulle göra, men det krävs en insats från dig själv. Jag har personligen inte orkat lägga ner tid och tanke på Tasker för att få det som jag vill, utan jag tar hellre de 5 sekunderna det tar extra att sätta på/stänga av.

3. djonceagain

djonceagain Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    För att få igång plattan och att den ska hållas igång så länge den är inkopplad till ström du kan göra utan någon hjälp av någon app , android har den möjligheten

4. djonceagain

Mottagna gillanden:
    0
    Där har du svaret

Bifogade filer:

5. djonceagain

Mottagna gillanden:
    0
    Håll aktiverad skärmen vilar aldrig när laddning pågår. Vet du hur man går in på utvecklaralternativ?

6. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Settings, about tablet, tryck 7 gånger på build number.