Android i Thailand

Diskussion i 'Allmänt' startad av Galax, 3 nov 2012.

1. Galax

Galax Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    270

MINA ENHETER

Hur ser android utbudet ut i Thailand? Ska dit i december, tänka ta med mig ca 5st nexus 4 om det är möjligt till ett lågt pris.

Vad tror ni? :)

2. ZiMMeN

ZiMMeN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

Tror lätt att du kan hitta dig några billiga kopior som finns där nere, men inte med någon höjdar prestanda iaf.

3. J0AR м√§

J0AR м√§ Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Var försiktig så du inte blir pålurad en kopia bara, det är lite marknadsstyle där även inne i vissa av varuhusen i Bangkok. Jag fick inte direkt feelingen att det var ett säkert ställe att köpa dyra grejer på i alla fall, när jag var där köpte jag bara lite enklare/billigare saker som ett sd- kort exempelvis. Jag . Det är inte heller helt omöjligt att nexus 4 inte finns där i december än.

4. MrSexor

MrSexor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

jag kom hem från Thailand i förrgår, när det gällde genuina mobiler så tyckte jag allt att priset var detsamma.

Ifall du ska till Bangkok, åk till MBK :) en hel våning med bara mobiler/tillbehör, överdriver inte allt för mkt när jag säger att bara en våning är som ullarad

5. danwhistler

danwhistler Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70

MINA ENHETER

Fast MBK är en extremt blandad kompott och väldigt mycket där är just kopior, oftast väldigt bra sådana dessutom. Hörlurar och jackor etc kan man oftast hitta "riktiga kopior" där, dvs tillverkade i samma fabriker som orginalet men utförda från fabriken på olika sätt än den officiella kanalen.

Om du är ute efter att köpa riktiga prylar, fråga hotell eller turistinformationen(Aldrig taxi chaufförer eller liknande) vilka köpcentrum eller butiker som är genuina, det finns flera shoppingscentrum i Bkk som är väldigt tydliga med att de endast säljer äkta prylar!

6. danwhistler

danwhistler Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70

MINA ENHETER

För att förtydliga, Du får inte missa att besöka MBK, men gå inte ditt för att köpa äkta prylar.

Har för mig att det ligger ett betydligt mindre center i anslutning till MBK som endast säljer äkta elektronik!

7. MrSexor

MrSexor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Ska finnas något nära där ja,

Finns även 2 central plaza i närheten som är värda att besöka!

Missa inte Pat pong;)