Android lur med bäst inbyggda mikrofon?

Discussion in 'Köpråd och fyndtips' started by MAKAB, Nov 4, 2018.

1. MAKAB

MAKAB Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej.

Jag är på jakt efter den Andriod telefon som har bäst inbyggda mikrofon.
    Är medveten om att de nya Iphone X lurarna spelar in i stereo, med förhållandevis (allt är relativt när man snackar mikrofoner) hög kvalitet (används av många reportrar, även som stand alone för div podcast inspelningar). Jag vill helst undvika dessa produkter, av flera anledningar.

Har gjort min research så gott jag kan för att hitta någon android lur som presterar på samma kvalitet, gärna bättre. Men det är en snårig djungel och ofta ett ämne som lite glöms bort av reviewers osv.

Så jag tänkte slänga in en fråga till forumet. Är det någon som har något tips? Finns det någon som har tagit detta som nisch? (som typ v30 med sin DAC)
    Det kommer bli min daily driver, så den får gärna prestera bra i övrigt oxå. (som marknaden ser ut hade jag helst köpt en OnePlus 6T men mikrofonen håller tyvärr inte måttet för mina ändamål)

Inom portabel ljudinspelning är Sony outstanding, PCM D-100 är flaggskeppet inom handheld.
    Vilket har lett mig att snegla åt Sony XZ3 (vilket fö har en förhållandevis bra deal på phonehouse (@3) ftf - 399 / 25gig.
    Har tittat på lite reviews, men det är väldigt svårt att avgöra mikrofonkvalitet på de klipp jag hittat.

Kan ju tillägga för den som undrar. Jobbar inom ljuddesign - och använder således då och då mobilen till att fånga div ljud vid oplanerade tillfällen (dvs när jag inte har min PCM i väskan). "den bästa mikrofonen är den du alltid bär med dig".

qube likes this.