Android Market, hur kommer jag in där?

Discussion in 'Hero' started by chipin, Sep 11, 2009.

1. chipin

chipin Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hur ska jag akvtivera mitt google acount? går ju inte att göra via 3g, hur ska jag göra? måste jag vara uppkopplad till internet? å hur kopplar jag upp mig på internet utan att"roota" jag har inte trådlöst modem till datorn å ingen router..kanske helt sjukt löjliga frågor men..men..är inte så haj!!

2. JDS

JDS Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Tror du rört ihop en massa saker nu.....

Först och främst så är telefonen mer eller mindre alltid uppkopplad mot internet, antingen via 2G, 3G eller via Turbo 3G, beroende vad som finns tillgängligt. Det är inga problem att komma åt sitt google konto via 3G men första gången man synkar alla data går det lite snabbare ifall man har telefonen uppkopplad via WiFi men det är inget krav.

Om du var omedveten om att telefenen ligger uppkopplad (även om man kan stänga av det men då förlorar en Android mobil lite av sin mening enligt mig) så bör du kanske kontrollera att du har tecknat ett surf-abbonemang....

Att roota har ingenting med att koppla upp sig mot internet att göra.

3. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

MINA ENHETER

Kan det vara så att du inte la in ett google acc i början på din hero? har nog läst att det ska vara något problem med market om man inte loggar in från början.

4. chipin

MINA ENHETER

Jag har telia surf alltid.

5. chipin

MINA ENHETER

Men jag aktiverade inte Google