Android Market utomlands?

Diskussion i 'Allmänt' startad av junk, 13 jun 2010.

1. junk

junk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Jag är i Frankrike nu och har hittat ett gratis trådlöst nätverk. Ansluten via Wifi försöker jag installera Fring via Android Market, men det bara hänger sig på "Starting download...". Någon som varit med om något liknande?

Har provat att starta om luren (Galaxy Spica). Vet att när jag startar mobilen hemma i Sverige brukar jag få "Sign in-error" och behöva logga in på mitt Google-konto. Det får jag inte här.

Jag har använt APNdroid för att stänga av gprs, kan det bero på det? Kanske ligger den och försöker connecta till mina APNer hela tiden?

Tack på förhand!

2. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Det ska fungera att använda Market via wifi utomlands. Ibland kan det hjälpa att logga in på google talk på telefonen när man har problem med market. Fråga mig inte varför. :)

3. junk

junk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Får bara "Could not connect to server" när jag försöker starta Google Talk. Du menar att jag ska köra det via appen va? Inte via webbläsaren?

Kanske någon vänlig själ kunde lägga upp apkn till truphone (fring hittade jag, men det funkade inte)?

Tack på förhand, igen!

4. junk

junk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick tag på APK till truphone, Nimbuzz och fring, men ingen av dem funkar. Alla säger att det måste finnas en fungerande internetuppkoppling, vilket jag givetvis har (wifi, funkar utmärkt att surfa via mobilen).