android market

Diskussion i 'Allmänt' startad av solanum, 9 okt 2010.

1. solanum

solanum Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det är så att jag har precis köpt en x10 mini pro och jag vill så klart ge mig ut på android market(är väl stora anledningen att jag köpte en android mobil).

När man ska logga in på android market för första gången så ska man ju logga in sig på sitt google konto (gmail konto). När jag gör det så står det efter nån minut: "Det går inte att upprätta en pålitlig dataanslutning till servern.
    Det kan bero på att ditt SIM-kort inte är anpassat för datatjänster. Ring Kundtjänst om problemet kvarstår".

(vet inte hur många gånger jag har försökt med att logga in mig)

Jag kan surfa med webläsaren tex. men just att synkronisera med google så har jag stora svårigheter.

vore tacksam ifall någon hade några heta tips till mig

2. Moodilic

Moodilic Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad har du för operatör?
    Fick du automatisk internet inställningar?

3. solanum

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

jag har comviq
    jaa det fick jag. Fick välja mellan tele2 SE och tele2 NO.
    lixom jag kan använda facebook klienten som följer med och surfa med webläsaren. Tycker ju att det ska funka

4. K4L

K4L Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Du är inte den enda som har haft det problemet. Egentligen ska man logga in med sitt gmailkonto det första man gör, annars kan det bli så här har jag märkt.

Gör en fabriksåterställning (kolla i inställningarna), sen kanske du måste hitta APN inställningarna på Tele2s sida och skriva in dom, sen startar du market o loggar in med googlekontot, då bör det funka.

5. solanum

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

nu funkar det. Jag gjorde en fabriksåterställning och nu funkar google sync som det ska.
    Tack för hjälpen!