android med bästa batteritid?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av boje, 8 jan 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. boje

boje Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Halloj!

Ska köpa en android är det tänkt. Men jag är lite fundersam på batteritiderna på de olika telefonerna.

Jag har kikat på Nexus One, Desire och Samsung Galaxy S. Det är väl dem som ligger i rätt prisklass iaf. Såg att netonnet säljer ut N1. Men den verkar ha så dålig standbaytid. Sämre än Desire till och med. Hur kommer det sig? Det är ju samma telefon?

Vilken android ska man skaffa om man vill ha en hyfsad prestanda lur, med bästa batteritiden?

Mvh Patrik

2. erlend

erlend Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

vänta på motorola atrix skulle jag ha gjort

3. boje

boje Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hmm.. har aldrig tyckt om motorola.
    Dessutom uppges det vara 250h standby. Det är sämre än vad som anges för N1.

4. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    207

MINA ENHETER

Batteritiden varierar betydligt mera med användarens beteende än med telefonmodellen.

m v h Henrik

5. boje

boje Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jo det förstår jag. Men jag vill ju ha de bästa förutsättningarna. Jag använder inte mobilen så mycket och vill att den ska hålla några dagar. Hade en Desire på test förut och fick ladda var annan dag. Trots att mycket var avstängt.

Mvh Patrik

6. Trexgbg

Trexgbg Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro
    ROM:
    Orginal
    Telefon 2:
    Xiaomi mix2s
    ROM:
    Orginal
    det beror helt på hur den används. Min dotter har en X10mini som när hon använder den räcker 4-5dagar mellan laddningarna. Då är WIFI samt GPS påslaget och det blir kanske nåt kort samtal per dag och kanske nåt SMS.

När jag lånar den med mitt vanliga beteende så räcker den knappt 2dagar. Oavsett så är den mobilen riktigt bra.

EDIT: tryckte för fort.... Med ovan sgt tror jag det inte är så stor skillnad på alla premium modeller. Dom är nog ganska likvärdiga, det finns dom som får ut lång batteritid, och det finns motsatsen.

Min egna erfarenhet är att mellansegmentet verkar ha längre batteritid än premium segmentet. Mindre processor sparar batteri, fast med dom nya kommande processorerna med 40nm teknik kanske det blir skillnad. Den som lever får se....

EDIT2: Varannan dag för Desire tycker jag låter riktigt bra.....

Last edited: 9 jan 2011
  7. boje

boje Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har funderat på en Wildfire just av den anledningen. Slöare men bättre batteritid. Men nackdelen med den är skärmen som inte har så bra upplösning. X8 är billig med hyffsad skärm. Men har hört att batteriet är uselt.

Någon som vet om det verkligen är nån skillnad mellan Nexus One och en HTC Desire i batteritid?

Mvh Patrik

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.