Android och Apps, a joke?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Habu, 26 maj 2010.

1. Habu

Habu Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej det här kommer att innebära en del upprörda känslor bland alla fanatiker, men seriöst appsen SUGER!!!

För att göra det här lite snällare, out of the box, wow nice feeling. Och jämfört med vad vårt sorgliga grannland har att erbjuda i form av Symbian, bye bye Nokia, det är över! Tack för bindan 1998, men det är över, lägg ner. Byt strategi, byt ledning, gör något, ffa lägg ner er usla plattform.

Tillbaka till Android, finns det inte en vettig programmerar på plattformen? Och kalla en browser-länk för app?

Var finns riktiga apps, dvs sådant som vi behöver för att förbättra telefonupplevelsen, ljud, bild/video, kommunikation, produktivitet, navigering? Det här är, ursäkta ordet, fan ett skämt...

Alla gnäller på Windows Mobile, men där finns i alla fall apps, SOM FUNGERAR och som är APPS! (vilket även gäller iPhone)

Navigering, tom Google Maps funkar riktigt bra på tex HD2, för att inte tala om alla riktiga apps, som fungerar...
    Video, Core Player och alla andra, spela vilken video du vill! Att få en video att fungera på Android verkar i princip kräva att du är utvecklare själv.
    Equalizer, det finns för 17 inte ens en EQ till Androiden! Och ja ljudet suger, spelar ingen roll headset eller "app"...
    Office - yes office, eller ge mig ett alternativ, finns INGET! Finns inte ens en vettig notepad.
    Spotify, den hackade ihopknölade inofficiella appen MySpot på HD2 funkar bättre än Spotifys officiella app!

Smooth interface på Android? Eller hur, laggar och hackar och är generellt okänslig för skärmtryckningar. Prova en HD2 så får ni se vad smooth är!
    Tangentbordet nästintill obrukbart.

Och seriöst, alla nerdar som gillar modda, Android är fel plattform. Gå och kolla forumet på XDA avseende tex HD2, wow det kallar jag ett community som driver plattformen vidare!

Sorry var tvungen att skriva av mig, men apps-upplevelsen suger. Google har gjort ett fantastiskt grundjobb med tanke på hur den grundläggande telefonen fungerar och på så kort tid, otroligt imponerande, men utvecklare hit! Och gör riktiga apps!

Habu!

2. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag vet inte om du har käkat taggtråd till frukost eller om du bara är allmänt trög!? Inget av det du snackar om stämmer in på min Android upplevelse, eller någon av mina kompisar för den delen. Man märker att du är en riktig Windows fanboy så då borde du kanske hålla dig till dina perfekta winmo felefoner då om dom är så bra! :)

Förstår inte riktigt vad du ska in här och göra överhuvud taget när man märker att du inte ens har testat en Android telefon. Du vill i stort sätt bara trycka ner Android folk och få andra att tro att det är en usel platform.

3. Grimster

Grimster Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Tele2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 9
    Telefon 3:
    Sony Xperia XZ2
    Platta:
    Sony Xperia Z3 Tablet Compact
    Don't feed the trolls.

Klassiker ;)

4. J_Norberg

J_Norberg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Mjo .. jag funderade också på vilken typ av start på dagen han har fått.. :P Jag kan heller inte hålla med honom på nån punkt alls.

5. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Njaa PatricF han har faktiskt en poäng.

Jag körde Winmo innan, och Coreplayer kunde faktiskt spela upp alla format vilket var riktigt nice...
    Utöver det så kör min gamla HTC Magic över allt vad windowstelefoner heter, iallafall de som jag provat (vilket inte är HD2 dock).

Vad min Liquid gör med Winmo telefonerna vill jag inte ens börja påpeka för då blir det fosterställning på winmo fanboys och det vill vi ju inte...

6. martinh

martinh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag håller inte alls med om att apps till android suger. Visst finns det VÄLDIGT många apps som inte håller måttet och det kan ibland krävas att man testar ett par olika innan man hittar de man är ute efter. Men rent generellt kan man säga att de bästa applikationerna inte är gratis och därför inte finns på den svenska android market.

Man kan absolut inte klaga på utbudet av grymt bra navigeringsapplikationer! Jag har testat Navigon och CoPilot och båda är RIKTIGT bra och nu kör jag bara med CoPilot min TomTom ligger nu och samlar damm i en skrivbordslåda.

Det börjar även komma media spelare som är bättre och klarar de flesta formaten, tex WuzhenhuaPlayer och Yxflash.

Man ska komma ihåg att Android fortfarande är en relativt ung platform.

7. heinrisch

heinrisch Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Håller med om det PatricF säger. Mycket av det du nämner är fel och du verkar ha bättre koll på din kära HD2a än på Android.

Google har ingen direkt koll på appar som laddas upp, vilket gör att en del skitappar kommer upp på marketen. Laddar du ner appar som är browserlänkar så tittar du inte på de populära apparna som faktiskt är bra, eller så tittar du varken på rating eller comments.

Sen punkten om att modda är lite extra rolig (eller så har jag bara missuppfattat dig), men Android har öppen källkod. Hur mycket av winmo är öppet?

8. tikk_tokk

tikk_tokk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har Habu ens hittat sökknappen i market? Det finns ett gäng dokumenthanterare, och ett ännu större gäng notes-appar...

Pratar vi om samma Android här?

9. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    För övrigt så är CorePlayer på g till android
    http://forum.corecodec.com/viewtopic.php?f=22&t=2885

Från twitter: "@reistar83 We are already adding the Froyo support for ARM NEON in CorePlayer 2.0 with CoreAVC and CoreAAC."

Fanns det verkligen CorePlayer till WinMo när det WinMo lanserades? Android är fortfarande ett ungt operativsystem som växer så det knakar och många välkända programutvecklare har helt enkelt inte hunnit med att utveckla kompetenta applikationer som motsvarar vad de levererar på andra håll. På videofronten så är det dock uppenbart att brister i android gjort att utvecklarna varit tvugna att implementera mycket på egen hand och därför kan få problem med stöd för olika versioner av Android. Det finns nog ingen som påstår att Android är komplett men det är finns inte heller någon som tagit en rejäl titt på det som vågar påstå att det inte är kompetent..

10. Bobby

Bobby Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max
    Ett fruktfan har brytit sig loss från den legaliserade diktatorlandet, Äpple.

11. Habu

Habu Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Och du har uppenbarligen inte läst inlägget...

Är som sagt nöjd med den Nexus One jag har, men inte vad som utvecklats på plattformen så här långt. Och att påstå att det är en ny plattform, sure håller någorlunda, men den första Android baserade telefonen kom faktiskt ut 4Q08.

Och om du nu har så många bra och fantastiska "apps" till din telefon, lista dina 5 eller 10 bästa apps.

12. Adam

Adam Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

13. Bobby

Bobby Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max
    Mina 5 eller 10 bästa apps är:
    Tradera -Köp/sälj
    Prisjakt - Hitta lägsta pris
    Swedbank - Göra bankärenden
    Engadget - Senaste nyheter om alla (vettiga) prylar
    Advanced Task Manager - Spara batteri med att avrätta processer (apps t ex)
    Spotify - Musiktjänst
    Copilot - GPS
    Waze - Open source GPS
    Opera mini beta 5 - Browser, snabb
    Skyfire - Browser, kan även spela flash
    Gmote - Fjärrstyra din dator
    SuperGnes lite - Snes emulator. SNES <3
    The Weather Channel - Väder, fairly accurate
    Tv.nu - Tv tablå

Blev kanske lite mer än 10 men de är det jag har på min Android just nu :-) och jag är otroligt nöjd med samtliga, därav faller alla inom "bäst" kategorin :-)

14. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Han njuter säkert av detta nu att hans tråd är aktiv och folk kommer in och babblar.
    Skit i han för helvete, "dont feed the trolls" som någon sa.. ingen tvingar något på honom

BTW kolla länken i min sign så ska du få se vad apps är ;)
    Peace out!

15. Habu

Habu Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kärnan i problemet lyckades du utkristallisera iaf. Hur många av de du listar är apps?

Förstår inte riktigt varför jag ska behöva tre olika browsers, standard browsern funkar ju utmärkt, så diskar ytterliggare två apps.

ATM - bra app, synd att det inte finns fler apps man kan använda den på.

Copilot, inte provat. Bara läst här hur struligt det har varit för folk att få tag på den.

Gmote, låter praktiskt, kan sitta i soffan och sätta på filmer på min PC som inte Androiden kan spela.

SNES emulator låter kul. Behöver jag roota?

16. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

nej, ... och ingen penna heller ;)

17. Bobby

Bobby Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max
    Denna "Habu" är ju helt skadad och jag slår vad om att individen bakom är minst lika skadad. Lägg av att blanda svampar med äpplen och gå tillbaka från den skog du kom. Sorgligt

18. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
  19. keyser

keyser Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13 372
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Air M1 (2022)
    Nu får du skärpa dig.
    De enda som haft problem med att skaffa CoPilot är de som velat piratkopiera det och inte lyckats aktivera det. Köper man det så är det nästan löjligt enkelt.

20. mirose

mirose Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Skön lirare, han driver ju bara med alla...

" Gmote, låter praktiskt, kan sitta i soffan och sätta på filmer på min PC som inte Androiden kan spela. " Det kallar jag ironi:)