Android och Mac

Discussion in 'Allmänt' started by skruvmejsel, Aug 11, 2010.

1. skruvmejsel

skruvmejsel Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har sökt men inte hittat nåt bra skrivet om detta.

Jag menar nu mac och inte iphone bara så ni vet.

Jag gillar att använda macdatorer men har haft svårt att hitta mobiler som man kan synca och koppla ihop med en mac. Bland det enda alternativet verkar va iphone. Men jag är inte så värst sugen på sen sån.

Jag är hemskt sugen på en Desire (Om man får tag på en) men går den att koppla ihop med en mac så man kan lägga över program, musik, film osv? Jag har frågat på olika butiker men ingen verkar veta.

Jag är främst sugen på en android för de många alternativen då jag gillar förändring, har hängt mycket på xda :)

Nån som vet nåt om detta kan gärna kontakta mig.
    /Skruvmejsel

2. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja, det går. Det är inte lika tillrättalagt som Mac, dock.

Det går att lägga över program, musik, film och andra filer direkt till en androidtelefon. Den visar sig som ett flashminne i finder. Lägg mp3orna/flacarna där och spela upp dem i musikspelaren.

Musikspelare som double twist och rockplayer konverterar vad jag vet film du lägger över automatiskt.

Det går också att synka itunes playlists, foton, sms osv med tredjepartsprogrammen sailing sync, double twist eller missing sync. för att få full funktionalitet med dem krävs att man lägger ut lite pengar. Jag har inte testat alla, men double twist har funkat hyfsat.

Dina kontakter har du lämpligen på googlekontot, och de laddas ner till telefonen automatiskt, precis som mailen.

3. skruvmejsel

skruvmejsel Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Tusen tack för svaret, och snabbt dessutom!

Då är det bara att antingen köpa en Desire eller vänta på Desire HD / Ace då.

4. Mekuso

Mekuso Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Till skillnad från iPhones finns inget större behov av synkning då kontakter, kalendrar osv finns i molnet. Det är bara musiken som behöver överföras eller syncas och det kan du göra på en mängd sätt. Förutom de progrsm som redan nämnts kan du använda ett vanligt backupprogram och be den synca din musikmapp till mappen "MP3" på din Desire.