Android och uppdateringar...

Diskussion i 'Allmänt' startad av Jon, 5 jan 2010.

1. Jon

Jon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Detta är något jag bubblat om tidigare men finns det någon som har begripit hur landet ligger.

Jag följer utvecklingen runt Android och tycker den är fenomenal... från Googles sida.

När det gäller hårdvaran så verkar det ju ligga på användarna att "cracka och hacka" för att få tillgång till uppdateringarna. Om jag pyntar 6 papp för en telefon så vill jag ju med lätthet kunna uppdatera till nästa version, och nästa och nästa och nästa.

Sony Ericsson har ju redan nu hamnat på efterkälken innan de ens har släppt eländet. Samsung verkar himla med ögonen trots att de kör omoddad android som jag begripit det. osv...

Vi får väl se vad som händer nu med Nexus, när Google tar kontrollen över hårdvaran. För iPhone har sina brister det förstår jag, men om man ska bräcka användarupplevelsen måste det ju för fasen gå att få nästa version direkt.

2. mrmozart

mrmozart Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Lyssande på presskonferensen nyss och det ställdes en fråga från en reporter om detta. Dock valde de (Google+HTC+Motorola) att försöka dribbla bort det. Typ att det skulle bero på hårdvaran som inte orkar med. De jämförde med en fyra år laptop som inte kan köra senaste versionen av OS - men det är ju precis det den kan! Dessutom köpte jag min Magic för inte ens ett halvår sedan och ingen av de uppdateringar som kommit sedan dess (1.6 + 2.0) har då kommit...

Det ryktas om 2.0 till Hero, men då borde den ju även komma till Magic då det är samma hårdvara i princip...

Tyvärr verkar det här vara en mycket lågprioriterad fråga för tillverkarna :(

3. roxer2b

roxer2b Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

>.<
    Hårdvarans fel min rumpa.
    Iofs så är den första generationens mobiler lite slöa för android, men det var de från början så det är en jävligt dålig ursäkt.

4. SlickNick

SlickNick Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag orkade bara läsa rubriken, men det verkar som att 2.1 kommer till Magic...
    När och hur är ju iofs en annan fråga.

5. mrmozart

mrmozart Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Oh, man kan ju verkligen hoppas :)

6. SlickNick

SlickNick Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER