Problem: Android OS 3gb/h dataanvändning?

Diskussion i 'Nexus 5 (2013) - Allmänt' startad av HYDROBOMBAX, 14 nov 2013.

1. HYDROBOMBAX

HYDROBOMBAX Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köpte nyss en brittisk Nexus 5 från ebay och sa upp mitt halebopabonnemang samt tecknade ett comviq. Nummerflytten skulle ske först kl 03.00 natten till imorgon men i eftermiddags märkte jag att telefonen hade 4g-täckning ändå. Därför slog jag av wifi för att testa hastigheten.

Det verkade funka bra, jag provade att kolla på tv4-play en minut och surfa 10 minuter, sedan la jag ifrån mig telefonen. Två timmar senare får jag sms från comviq att jag förbrukat den mängd data mitt abonnemang tillåter - 3gb och i dataanvändning syns att OS:et slurpat i sig i princip hela kakan. Det här kan ju inte vara så det är tänkt, varför började android tex bara tanka när jag stängde av wifi och inte tvärtom?

Mvh
    Fattar noll.

2. Lrnflk

Lrnflk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Kan det vara samma problem som Jelly Bean lider av? Trist om de inte löst det än isf.

https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=101264

Bilden ovan visar väl bara mobildata. Kan du dra fram statistik på wifi också? Tryck på alternativ-knapparna (de tre prickarna) däruppe och bocka för Visa Wi-Fi-användning.

3. Sweden2

Sweden2 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 15
    Det har varit (kanske fortfarande är så) att om man kollar på t.ex. TV4Play i fullskärm och sen typ låser telefonen eller bara trycker på hemknappen så fortsätter streamen i bakgrunden så märker Android det som Android OS eller nåt sånt. Har för mig att det finns flera trådar om detta.

4. JwK

JwK Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Tele2, Google Voice
    Telefon:
    Google Nexus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Google Voice
    Telefon:
    Google Nexus 6
    Telefon 2:
    HTC One SV
    Telefon 3:
    Google Nexus 4
    Platta:
    Google Nexus 7
    Nu behöver det här kanske inte vara relevant, men om man kör VPN så samlas all data under Android OS, så kör man typ 1 gig spotify och 1 gig youtube så står det bara 2 Gb Android OS.