Fråga: Android OS drar 55%

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Nemaj, 4 jul 2011.

1. Nemaj

Nemaj Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Android OS drar 55% av batteriet. Utan att göra något med telefonen så klarar man sig i ca 2 dagar utan att behöva ladda.

Börjar man använda mobilen så ex. surfa så går android os ner mycket.

1. Har man batteribuggen då?

2. Varför drar os så mycket?

2. MTD

MTD Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Jag tycker du ska läsa batteritråden så får du svar på dina frågor

3. ZeD

ZeD Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Snälla sluta att stirra dig (och alla andra) blind på hur många procent av ditt använda batteri Android OS ligger på.

I en android telefon finns en hel del olika synk funktioner som körs i bakgrunden även när din telefon ligger i fickan med släckt skärm och dessa registerar sitt batterianvändande under Android OS så därför får du en hög procent på just den posten när du förövrigt inte använder din telefon. Men så fort du drar igång din skärm som använder så väldigt mycket mer batteri kommer den posten att börja trumfa Android OS och Android OS går då ner i procent.

Vad man måste tänka på när du tittar på batterianvändningen är att det är just procent och inget annat, 55% av 1% använt batteri är inte så mycket om det skett under 2 timmar. Den höga procenten i sig innebär inte att du har någon sorts Android-bug (som jag för övrigt inte tror på), utan att du inte använt din telefon speciellt mycket med skärmen på. Den så kallade Android buggen beror mest på hur Android OS registrerar sitt användande i en hög procent (som kan verka läskigt) och folk som kör någon app som inte tillåter Android gå ner i viloläge. Man skall tänka på att 2.3 inte är så vanligt ännu på våra telefoner och att inte alla apps är inte till fullo stödjer 2.3 eller dual core vilket kan medföra att vissa program kanske kan bugga mot våran telefon.

Men för att i korthet svara på din fråga, skit i hur många procent Android OS använder och titta mer på tidendu faktiskt får ut ur din telefon och skulle batteritiden drastiskt minska, skyll inte på din SGS2 eller Gingerbread utan tänk efter vad du kan ha gjort för att orsaka denna plötsliga "Android Bug", har du installerat något program, ändrat någon inställning, kanske startat någon funktion eller börjar använda ett program som annars inte startats upp innan.

Last edited: 4 jul 2011
    Castigation gillar detta.
  4. Degauss

Degauss Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Well said Zed!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

5. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Om du inte använder _några_ appar och inte använder nätverk alls så borde ju OS ligga på 100% rent teoretiskt. Så 50% är ju ingen hög siffra om man inte använder telefonen mycket. Min ligger på 3% och jag använder telefonen mycket.

6. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Jag glömde telefonen i bilen idag när jag var på jobbet. I ungefär 9 timmar låg den orörd och Android OS ligger på 36%. Ändå sjönk batteriet bara ~2%.

Som sagt, om du använder telefonen mycket och kör många appar så kommer Android OS ligga på en lägre procentsats.

7. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Android OS e ju inget problem. Idag råkade jag ut för att min telefon blev väldigt varm, aldrig hänt innan. Så kollade i batterianvändning. "Röstkommandon" hade dragit 33% batteri. Antagligen på mycket kord tid dessutom då jag inte ens sett den tidigare idag... Tror jag ska roota och ta bort den och många fler onödiga apps...

8. Nemaj

Nemaj Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tack för alla svar grabbar :)

9. tollen88

tollen88 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har också runt 50% men min batteritid har blivit betydligt bättre sen senaste updateringen:)