Android på min Nokia N95 8GB

Diskussion i 'Allmänt' startad av hobbitar, 24 apr 2010.

1. hobbitar

hobbitar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Detta blir min första post här...

Jag har en "gammal" Nokia N95 8Gb som jag förvisso är nöjd med men börjar bli lite trött på.
    Jag vill helt enkelt köpa mig en ny telefon MEN har väl egentligen inget behov av det eftersom Nokian fortfarande fungerar bra, har bra kamera, Wifi, buetooth m.m....

Det sägs ju att man skapar sig behov och om jag ransakar mig själv så vet jag att ett nytt mobilköp är onödigt och endast kommer att göra ett stort hål i plånboken. Men jag vill ju så gärna ha en androidtelefon :D

DÄRFÖR kom jag på den briljanta idèn att fråga här på forumet:

Kan man på något sätt formatera min Nokia N95 och lägga in Android på luren?

Har Nokian kanske för dålig prestanda för detta/krävs det touchskärm för Android?

Tack på förhand!

//hobbitar

2. dekadans

dekadans Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ingenting är väl omöjligt brukar folk säga, men att få Android att rulla på en N95 kräver väldigt mycket kodning av drivrutiner och massa annat. Och processorn i N95 ligger på 332MHz vilket känns lite väl lite för Android.

Och Android utan touchscreen känns ganska meningslöst imo.

Jag skulle rekommendera att köpa en ny telefon helt enkelt^^

3. Bobby

Bobby Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max
    Jag tycker du ska vänta tills du har pengarna du behöver för en Android mobil, jag vet inte om du såg detta med för några dagar sedan utannonserades Acer Liquid på Expansys för drygt 2,500 kr. Inte farligt alls och jag har hört mycket gott om denna lur.

Men som sagt, spara ihop pengar istället. Du kommer inte bli besviken!

4. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Precis som Bobby säger, Acer liquid för 2500, briljant telefon somjag själv började leka med igår.

Sen finns det många som säljer sina Magics och Heros(bland annat vill jag sälja min Magic) för ett bra pris vilket ALLTID kommer vara bättre än en kodad N95a..

5. hobbitar

hobbitar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej och tack alla för Era svar!

Jag såg en youtubevideo med en Nokia N95 med Android`s operativsystem (säger man så även på mobiler?!) men det ryktas om att denna video är fake.

Tillsvidare får jag nöja mig med ett Androidtema på min Nokia :)

Precis som Ni skriver så får jag nog glatt spara ihop pengar till en Androidtelefon. Acern var såg ju riktigt fin ut, billig dessutom!

Jag tror faktiskt att jag startar en tråd i "Acers" underforum där jag kommer skriva om min väg till att spara ihop pengar till en Liquid. Tanken är då att sälja onödiga prylar jag har här hemma för att sedan inköpa mig en Acer Liquid, på så sätt får jag en telefon "gratis"! :)

//hobbitar

6. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Gör så. Jag är otroligt nöjd med min Liquid och jag är rätt kräsen när det gäller teknik.