Android prioriteringar

Diskussion i 'Allmänt' startad av Mavro, 26 aug 2010.

1. Mavro

Mavro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tjenare,

Det senaste två åren har gått fort för android, och nya lurar blir till varje dag känns det som. Den första mobilen jag köpte blev en tattoo då jag tyckte att storleken inte var viktig utan att det var viktigast att jag med min lilla studentekonomi skulle ha råd med en android.
    Den byttes senare mot en Samsung spica 5900 som var snäppet bättre med framförallt en större skärm.

Nu har jag funderingar på att byta igen till HTC Hero, dock har jag inte mycket anledning till bytet då jag vet att hero är nästintill lika bra som spican. Skillnaderna finns men spican är inte långtifrån heron.
    En uppdatering skulle vara att isåfall köpa legend som är efterföljaren till heron, eller lägga på lite mer cash och få en desire. htc scense lockar mig så en HTC blir det i vilket fall som helst om det nu blir en ny telefon.
    Jag har svårt att bestämma mig. :)

Hur tänker ni när ni väljer/valde Android? Vad prioriterar ni?
    Kommer heron att sjunka i pris? 2.2 2.1?

2. Antion

Antion Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag skulle då inte välja Heron då den inte skall uppdateras till 2.2? kanske finns ROM's??
    Legenden och Desire'n ligger nästan på samma pris, så jag hade sparat till en Desire som är ganska mycket bättre? fast Legenden har ju det fina aluminium skalet :D
    så jag skulle inte köpa Heron vad jag än skulle köpa.

3. Trazan

Trazan Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad jag vet så skiljer det ungefär en femhundring mellan dom olika modellerna. (Alltså tusen mellan hero och desire)
    Själv valde jag en hero, mest pga att hårdvaran e beprövad vid detta laget ;)
    Ang. rom så finns en utmärkt 2.2 på detta forumet...antar att valet av lur helt ligger hos användaren.
    Lycka till med valet

Sent from my HTC Hero using Tapatalk

4. yayayay

yayayay Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hero är hemskt utdaterad. Köp antingen Desire eller Legend. Beroende på om du föredrar design och hållbarhet eller kraft. Vet inte om Legend kommer få Android 3.0 med tanke på processorn, så jag hade valt Desire som garanterat får det (om inte annat via Custom ROM).

5. Mavro

Mavro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag har ändrat mig igen, det blir en desire när den går att köpa igen. :D Tack för svaren