android.process.acore has stopped.

Diskussion i 'Hero' startad av D.K, 16 sept 2009.

1. D.K

D.K Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena! Uppdaterade med nya romen i förrgår och har sedan dess fått upp ett felmeddelande i tid och otid som lyder "android.process.acore has stopped unexpectedly".
    Någon som känner igen detta och har någon lösning?
    Har fabriksåterställt mobilen flera gånger samt flashat om den med en på nytt nerladdad ROM. Börjar bli RIKTIGT irriterande nu!
    I övrigt funkar mobilen fint och det händer inte direkt något efter felmeddelandet mer än om man skriver SMS.

2. DIF

DIF Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har fått samma felmeddelande ett antal ggr, har installerat om 2 ggr den sista körde jag en wipe med. Vad har du för apps, kanske det är någon som vi har som spökar.

Last edited: 16 sept 2009
  3. D.K

D.K Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Just nu har jag bara SMS Popup samt Spotify installerat. Det är allt jag har installerat sen senaste wipen.

4. DIF

DIF Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Och jag har inget av dom installerade, alltså inte det. Skumt
    Hoppas någon vet vad det beror på.

5. D.K

D.K Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag gjorde iofs en backup samt återställde med MyBackup, men bara kontakterna

6. nitram86

nitram86 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag fick detta hela tiden förut när jag syncade mina kontakter med Gmail. Efter ROM uppdateringen lade jag in alla min a kontakter manuellt igen via Gmail. Efter det rullar det på fint. En gång när jag lade till typ 10 kontaktbilder och syncade efter det fick jag upp samma fel. Omstart av telefonen löste det problemet. Här läst på några forum att det kan vara Facebook integrationen som ställer till med detta.

Har du automatisk sync till gmail på? Då kan ju proccessen hänga sig plöstligt oavsett viket program du använder.

7. henrik_6

henrik_6 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    220

MINA ENHETER

Får detta felmeddelande när jag försöker synca mina kontakter med Facebook..

8. charleyy

charleyy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick errorn dirr efter jag uppdaterade, startade om då och nu har det inte hänt sen dess

9. norrgrd

norrgrd Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag får detta felmeddelande när jag råkat avinstallera något som systemet inte vill att jag ska avinstallera (dvs med root och något tagit bort något kritiskt.

10. t0bbe

t0bbe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har samma problem sedan jag installerade nya ROMen. Jag har även problem med att synca kontakterna med Gmail. Någon som hittat en lösning?

EDIT:
    Efter att ha surfat runt på ett antal forum så verkade det som att de flesta som hade problem hade använt MyBackup. Det som löste mitt problem var att göra följande:
    (OBS! Se till att göra backup på kontakterna innan du börjar.)

1. Avinstallera MyBackup
    2. Gå in under Menu/Settings/Applications/Manage Applications/ och rensa data och cache för "Contacts Storage" och "People"
    3. Starta om telefonen
    4. Synka med google

Hoppas det hjälper någon annan.

Har dock fortfarande ett problem kvar, nämligen att jag inte kan skapa nya kontakter som "google", utan jag kan bara välja "telephone".

Last edited: 18 sept 2009
  11. Lobo

Lobo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Jag hade detta problem när jag skulle synka kontakterna och valde då en mindre bild, vilket fungerade för mig.
    Jag plockade alltså in bilderna med ett annat program.

12. sepelester

sepelester Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Under synk-inställningarna har det stått ett tag att det är problem med synk av kontakter. Eftersom allas problem verkar vara relaterade till just kontakter har jag stängt av kontaktsynken och väntar mig att det löser problemet. Vi väntar och ser :)

13. D.K

D.K Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har gjort detsamma nu.
    Det var ett rött utropstecken framför syncsymbolen för kontaker i settings. Det har det varit förut från och till men det verkar ha att göra med gmail och inte telefonen (?).

I övrigt, hur får man sina Google-kontaker i telefonen att synca TILL gmail?

14. Lobo

Lobo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Finns en tråd om det.

15. D.K

D.K Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Inget om manuellt vad jag ser.

16. Morpheus

Morpheus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fan, jag får precis det här felmeddelandet hela tiden. Och jag har raderat Facebooksynkningen, men det gjorde ingen skillnad.

17. damas

damas Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag körde efter mycket strul en factory reset, det var det ända som hjälpte för mig. Fick felmeddelandet så fort jag angivit simkortskoden, sen var det där konstant, man såg inte ens skrivbordet.

Det var bara att sätta sig och installera om apparna, iof rätt enkelt med market på webben, där alla program (nästan) var listade sedan tidigare installation. Sen har jag något smsbackaup+ som löste sms-backup/restore som en dans.

Hoppas det löste sig för din del..

18. Morpheus

Morpheus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick rådet att factory-resetta från HTCs support så det gjorde jag.

19. mcfrojd

mcfrojd Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har samma problem.

Dock verkar det vara någon form av kombination av olika konton.
    JAg kör 4 st exchange konton, 2 st google konton samt facebook, whatsApp och Viber.

Mitt problem uppkommer när jag startar kontakter, går in under menyknappen, väljer mer och inställningar eller displayalternativ.
    Då fryser appen och felmeddelandet kommer.

Plockar jag dock bort whatsapp och facebook så funkar kontaktappen igen.
    Har gjort fabriksåterställning 2 ggr och provar att lägga in program efter program, lägga till konto efter konto, för att försöka se vad det är som strular.

Men till en början verkar allt fungera, sen vet jag inte om det är när syncningen är helt klar som det börjar strula igen.

--- edit --

Kan meddela att strax efter att jag gjort detta inlägg lyckades hitta på vart felet låg.
    Jag har kört in dom senaste versionerna av google + och google music beta (dom extractade från ICS) och det var google + 2.0 appen som skapade mina problem.

Konstigt nog så försvann ju problemen när man tog bort facebook och whatsapp, och ändå hade google + appen kvar.

Nu har jag lagt in den aktuella google + appen och då funkar facebook, whatsapp och alla mina konton utan hängningar i kontaktappen.

Obs Google Music Beta 4.0.1 får att köra iaf.

Last edited: 14 okt 2011
    Iamfree gillar detta.
  20. Iamfree

Iamfree Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    Far långt in åt trollskogen vad glad jag är att jag läste ditt inlägg! Har brottats med detta förbannade problem i flera dagar nu och kört 20st factory resets/wipes och det har hela tiden kommit tillbaka efter ett tag. Tog nu bort Google+ 2.0 och problemet är borta direkt. Tusen tack! Nu kan jag sova gott!