Android SDK - DDMS vägrar fungera?

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av miii, 4 jan 2011.

1. miii

miii Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej!

Fick för mig att ta screenshot på heron min så kopplade in mobilen och startade SDK'n. Eftersom jag inte använt SDK'n på bra länge så började den med att uppdatera... I slutet av uppdateringen så misslyckas den med att "döpa om" en fil (flytta?) och jag får aldrig det att fungera oavsett om jag stänger av explorer.exe och virusskyddet. Jag misstänker att programmet själv använder mapparna och att det är därför windows säger ifrån, men avslutar jag programmet så avbryts ju installationen?

Aja... Jag tankade hem nya SDK'n iaf (via hemsidan) och kopierade den till samma ställle, sen körde jag SDK Manager.exe och uppdaterade och tankade usb-drivarna. Sen när jag försöker starta DDMS.bat så får jag följande felmeddelande:

Vet inte hur många gånger jag har gjort om samma procedur men jag får samma fel hela tiden, nån som vet varför? :ehm:

2. liato

liato Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    361

MINA ENHETER

Med senaste versionen av Android SDK ligger adb i platform-tools istället för tools. Se till att dina sökvägar stämmer.

miii gillar detta.
  3. miii

miii Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ska faktiskt säga att jag såg det, och att jag tänkte på det, men jag ignorerade väl det eftersom guiderna på nätet säger annat (antar att de är för gamla versionen?).

Löste det iaf med att ändra PATH-variabeln (miljövariabeln) till platform-tools istället för tools.

Tack för svar iaf! :)

4. Vejto

Vejto Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag har precis samma problem som dig men tyvärr är jag inte lika datorkunnig ;)

Med andra ord, hur gör jag för att ändra denna PATH-variabel? Har inte ens en aning vad det är för något :S

Edit: Aha! Med Google och trial-and-error löser man fan allt! :D

Last edited: 6 jan 2011
  5. Ev3rt

Ev3rt Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena..

om du tar allt innehåll som ligger i "platform-tools" lägger alla dom i mappen "tools" så kommer de fungera...