Android surfplatta + tangentbord 9-10.5" max 4000kr?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Johan501, 10 aug 2015.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Johan501

Johan501 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Letar efter en Andorid surfplatta runt 9-10" som det är tänkt att ha ett tangentbord till men då detta är utanför mitt kunskapsområde så tänkte jag höra här om man kunde få några råd.

Finns det någon platta + tangentbords kombo för under 4000kr som blir nästan som en laptop? alltså hopvikbar samt lite vikt i tangentbords delen så den står stadigt, eventuellt batteri och mus/pekplatta som en laptop i tangentbordet?

Felix Mayemba gillar detta.
  2. svenix

svenix Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    7 992
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Måste den köra Android?
    Jag köpte en Asus Transformer Book T100 för 1990:- när cdon hade erbjudande. Får säga att jag är mycket nöjd med den! Den kör Windows, den kom med Windows 8.1 men är nu uppgraderad till Windows 10.
    Sedan jag köpte den har jag knappt använt min Samsung Galaxy Note 8.0 fast jag gillar den plattan också.
    Dock är det vansinnigt skönt att ha ett riktigt tangenbord och en fördel (beroende på hur man ser det) att ha en komplett Windowsmiljö och kunna installera valfritt Windowsprogram.
    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2861530&ref=192

Carre_80 gillar detta.
  3. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Man kan filtrera på prisjakt på att det skall vara Android och ha medföljande tangentbord. Jag gjorde det och hittad denna som ser OK ut, verkar vara en ganska ny modell, samt faller väl inom budgeten:
    Wifi only: https://www.netonnet.se/art/dator/barbardator/2in1/asus-z300c-1a063a/220038.11727/ 2490:-
    3G/4G: https://www.netonnet.se/art/dator/barbardator/2in1/asus-z300cl-1a023a/220040.11727/ 3290:-

Produktsida hos Asus: https://www.asus.com/Tablets/ASUS_ZenPad_10_Z300C/

Verkar bara vara NetOnNet i Sverige som har den ännu.

EDIT: Lite taskig upplösning kanske med bara 1280x800. Men står man ut med det så kanske den kan vara OK. Verkar iaf som den släppts väldigt nyligen.

Last edited: 10 aug 2015
  4. Johan501

Johan501 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Tack så mycket för svar! jo jag har kikat lite på prisjakt och dom som har medföljande tangentbord men då tangentbordet inte nödvändigtvis måste följa med utan kan vara ett original eller eftermarknadstillbehör så känns det som att jag kanske missar några plattor om jag bara kollar prisjakt..

ska kolla mer på plattan du länkar då det definitivt är ett alternativ även om dom gärna kunde ha fått lägga på 1000kr på priset och kört på lite högre upplösning istället..

Hmm det var något jag inte tänkt på faktiskt och det måste jag kika lite mer på men det är helt klart ett alternativ!!

Nån annan som har någon platta att tillägga?

5. fikkser

fikkser Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hade aldrig köpt en T100. Äger en själv och användbarheten är ett skämt. Se den som en laptop med oanvändbar pekplatta, eller en sufplatta med ett operativsystem optimerat för mus och tangentbord. Stand by-tiden är ett skämt, du måste stänga av den varje kväll eftersom windows suger ur batteriet, samt windows update som är ett helvete och tvingar dig ladda ned, installera och starta alldeles för ofta. Åtminstone i 8.1 finns ingen användbar webbläsare, explorer är för dåligt (den dåliga mobila versionen har försvunnit från min platta utan förklaring). Kör man med chrome i "mobilt" läge funkar det hjälpligt men det känns inte optimerat någonstans jämfört mot Android.

Facebookappen för metro är från 2013 om den inte uppdaterats (fungerar sämst som allt annat med t100), nyhetsappen nollställer nyhetskällorna jag ställer in hela tiden + att appen försvunnit spårlöst. Samma sak med mailappen, försvunnen utan förklaring och går inte att installera om genom den fantastiska butiken. :)

Köp en laptop eller en surfplatta, det är mitt tips. Trodde jag skulle få båda när jag köpte T100, men nej. Byggkvaliteten är inte heller något som talar för, inte ens för 2000 kr.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.