Android synkar inte allt i kalendern! [Gäller flera enheter]

Diskussion i 'Allmänt' startad av Kirill, 15 apr 2011.

1. Kirill

Kirill Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hejsan!

Vänder mig till den här öppna delen för att bringa klarhet i ett par problem som jag har ute hos en av våra kunder...

Kunden kör Exchange 2010 och har ett X antal olika modeller som de synkar kontakter, mail och kalender med.
    Dock har vi upptäckt problem hos X10 samt HTC Desire Z att dessa skippar vissa poster vilket resulterar i att loggen varnar!
    Vissa poster skippas helt, och användarna måste synka om ett par ggr för att allt ska fungera men Android skippar ändå vissa saker och fortsätter att larma.

Vad kan det vara för fel? Har kört lite divide and conquer runt detta och sökt runt, men får det inte att gå ihop ändå...

De som jag har lyckats hitta är dessa "lösningar":
    * Öppna återkommande poster.
    * Android klarar bara av att synka ETT konto och inte flera.

Eftersom Exchange 2010 säger att allt är finfint, samt att vi har testat med https://www.testexchangeconnectivity.com/ och får allt grönt där också så ligger det inte på servern, utan måste vara något med Android som spökar!!

//Kirill

2. PsychoCheF

PsychoCheF Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Vet inte mkt om android/exchange, men när jag la in exchange på min Desire så fick den ofta synkroniseringsfel, vilket drev mig till vansinne.
    Till slut så raderade jag alla riktigt gamla kalenderposter (vissa skapades för sju år sedan...) och sedan dess har det fungerat felfritt!